دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: وزیر امور خارجه ایران در نخستین باغ گیاه شناسی شرق کشور درخت صلح و دوستی کاشت.به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر ، محمد جواد ظریف عصر جمعه ضمن دیدار با شهردار مشهد، در باغ گیاه شناسی مشهد درختی به نام صلح و دوستی کاشت.پیش از این در 27 اسفند 92 توشی سوکی کاواجی رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد، سردار ممد گاراجایوف سرکنسول ترکمنستان، قاضی حبیب‌الرحمان سرکنسول پاکستان، ابراهیم جمال‌الدین سرکنسول عراق و محمد صدیق رسول سرکنسول افغانستان از اولین کسانی بودند که در این باغ نهال صلح و دوستی کاشته بودند.
کد خبر: ۱۰۰۹
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: وزیر امور خارجه ایران در نخستین باغ گیاه شناسی شرق کشور درخت صلح و دوستی کاشت.
به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر ، محمد جواد ظریف عصر جمعه ضمن دیدار با شهردار مشهد، در باغ گیاه شناسی مشهد درختی به نام صلح و دوستی کاشت.

پیش از این در 27 اسفند 92 توشی سوکی کاواجی رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد، سردار ممد گاراجایوف سرکنسول ترکمنستان، قاضی حبیب‌الرحمان سرکنسول پاکستان، ابراهیم جمال‌الدین سرکنسول عراق و محمد صدیق رسول سرکنسول افغانستان از اولین کسانی بودند که در این باغ نهال صلح و دوستی کاشته بودند.

گفتنی است، باغ گیاه شناسی مشهد که نخستین باغ شرق کشور نیز محسوب می‌شود در قالب 10 کلکسیون و با مساحتی بیش از 25 هکتار احداث شده است.

این باغ برای استفاده متخصصان و دانشجویان و همچنین افزایش سطح آگاهی مردم با انواع گونه‌های گیاهی و روش نگهداری آن ساخته شده است.

این باغ مرکزی همچنین برای نگهداری انواع گونه‌های گیاهی و درختی است تا در صورت مقاوم بودن با شرایط هوایی مشهد در سطح این شهر استفاده شود.

تعداد گونه‌های گیاهی کاشته شده در این باغ 110 گونه گیاهی مختلف و 700 گونه مختلف درختی است.

باغ گیاه شناسی مشهد شامل کلکسیون های متعددی است که یکی از کلکسیون‌های این باغ آربراتوم و سیستماتیک است که 250 گونه گیاهی در مساحت 2.5 هکتاری آن کاشته شده است.

باغ رز یکی دیگر از کلکسیون های این باغ در مساحت یک هکتار احداث شده است و در این کلکسیون 30 گونه در 120 رقم گل رز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

باغ میوه نیز که شبیه‌سازی شده از کوچه باغ‌های قدیمی ایران است، در آن 140 رقم درخت میوه و 30 گونه درخت غیرمثمر مانند نارون کاشته شده است.

دیگر کلکسیون این مجموعه باغ صخره‌ای است؛ این محل نیز دارای انواع گل‌ و گیاه‌های پیازی، فصلی و صخره‌ای است که در قالب دو هکتار احداث شده است.

باغ گیاهان دارویی از سایر کلکسیون‌های موجود است که برای اشاعه، آموزش و تحقیقات پیرامون گیاهان دارویی کاربرد دارد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر