يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۰۵۷
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳

فکرشهر: معاون فرهنگی و هنری بسیج مستضعفین کشور در بوشهر گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، کاهش نرخ جمعیت در کشور است، که بار‌ها در این خصوص با جوانان و مسئولان کشور گفتگو کرده اند.

به گزارش فکر شهر از صداوسیما، سردارعبدالرضا آزادی در قرارگاه فرهنگی، اجتماعی و جنگ نرم با موضوع جمعیت و فرزند آوری در بوشهر گفت: درسند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین شده است، به موضوع افزایش ازدواج و فرزند آوری به عنوان یکی موضوعات مهم اشاره شده که باید با بررسی مشکلات و ارائه راهکار، بتوانیم اقدامات موثری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه برای پیاده سازی سند راهبردی اعتلای بسیج ۹ قرارگاه پیش بینی شده است گفت: یکی از این قرارگاه‌ها، به موضوع جمعیت و فرزند آوری می‌پردازد تا با اندیشه ورزی بتوان اقدامات عملیاتی انجام داد.
معاون فرهنگی و هنری بسیج مستضعفین کشور اضافه کرد: درذیل قرارگاه، می‌توان کارگروه‌های تخصصی راه اندازی کرد.
سردار آزادی با بیان اینکه در مجلس، با مصوب شدن قانون خانواده و جمعیت، مشوق‌های خوبی برای خانواده‌ها دیده شده گفت:، اما در این میان بسیج با کمک دستگاه‌های متولی امر ازدواج باید به دنبال راهکاری برای ازدواج آسان باشند.
وی با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت به زیر ۱ درصد رسیده و غالب زوج‌های جوان زیر ۲ فرزند دارند گفت: این تفکر فردگرایی ناشی از فرهنگ غربی است.
حجت الاسلام دشتی نماینده، ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان نیز با بیان اینکه تمایل نداشتن به ازدواج در بین جوانان، جدا از مسائل اقتصادی، تحت تاثیر تبلیغات غربی است گفت: با این معضل در سال‌های آینده دچار فساد نسلی خواهیم شد.
مدیر کل ثبت احوال استان هم گفت:نرخ ازدواج در سال ۱۳۹۲ از ۹ و ۷ دهم درصد به ۵ و ۸ دهم درصد درسال ۱۳۹۹ و نرخ ولادت نیز از ۱۹ و ۷ دهم درصد در سال ۹۲ به ۱۲ و ۷ دهم درصد رسیده است.
از جمعیت یک میلیون و ۲۰۸ هزار نفری استان، هفتاد درصد در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند و به گفته مسئولان با کاهش جمعیت و افزایش سن ازدواج تا چند سال آینده جزء استان‌های جوان نخواهیم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر