يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بر اساس نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا در کشور، برای نخستین بار پس از ۲۸۹ روز همه‌ی شهرهای ایران از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند...
کد خبر: ۱۰۱۱۲۵
جمعه ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲

فکرشهر: بر اساس نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا در کشور، برای نخستین بار پس از ۲۸۹ روز همه‌ی شهرهای ایران از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

به گزارش «فکرشهر»، بر اساس نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا که از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر شده است با عبور از خیز پنجم کرونا و واکسیناسیون گسترده، تمامی شهرستان‌ها از وضعیت قرمز خارج شدند. آخرین بار در ۲۴ بهمن ۹۹ و در آستانه شروع خیز چهارم هیچ شهری در ایران قرمز نبود.

 شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند: اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، چرداول (ایلام)، بیرجند، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، بردسکن، گناباد (خراسان رضوی)، طارم (زنجان)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، ممسنی (فارس)، زرند، سیرجان، شهربابک (کرمان)، کهگیلویه (کهگیلویه و بویر احمد)، پلدختر (لرستان)، بافق، بهاباد، خاتم، مهریز (یزد)

بر اساس آخرین آمار رنگ‌بندی کرونایی در کشور، اکنون صفر شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۲ شهرستان در وضعیت نارنجی،  ۲۰7 شهرستان در وضعیت زرد و  ۲۱۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 روز بدون فوتی در استان بوشهر

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ جمعه ۵ آذر ماه، ۷۰ نفر است.

سعید کشمیری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵  بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ۲ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۵  نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۳  نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: خوشبختانه امروز مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۹  بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۳  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‎اند.

وی افزود: تا کنون ۲۰۲۲ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۸۹۱۲  نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

شمار فوتی‌ها در کشور دوباره دو رقمی شد

بنا بر اعلام وزارت بهداشت در طول شبانه روز گذشته، ۸۶ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۴۶۲ نفر در کشور رسید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از روز گذشته تا امروز پنجم آذر و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۳۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۷۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۶ نفر رسید و متاسفانه در طول شبانه‌روز گذشته، ۸۶ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۴۶۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳۳۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۸ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است .

در حال حاضر هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز نیست و در بین شهرهای کشور ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر