يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با ایجاد مغازه هایی در شهر بوشهر که انواع ظروف پلاستیکی آشپزخانه را تنها با قیمت 2 هزارتومان عرضه می کنند، رد و بدل شدن پیام هایی در شبکه های موبایلی باعث نگرانی شهروندان شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، در این پیام ها ادعا شده: «فروشگاه‌هایی که ظروف پلاستیکی به قیمت 2 هزار تومان می‌فروشند ماده اولیه آن از ضایعات بیمارستانی است که به شدت نیز سرطان زا هستند» \n\nپیگیری این موضوع توسط خبرنگار ما  با مسئولان مربوطه در بوشهر بی نتیجه بود و هرکدام پاسخگویی را به دیگری پاس می دادند.
کد خبر: ۱۰۱۱۸
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳

فکرشهر: همزمان با ایجاد مغازه هایی در شهر بوشهر که انواع ظروف پلاستیکی آشپزخانه را تنها با قیمت 2 هزارتومان عرضه می کنند، رد و بدل شدن پیام هایی در شبکه های موبایلی باعث نگرانی شهروندان شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این پیام ها ادعا شده: «فروشگاه‌هایی که ظروف پلاستیکی به قیمت 2 هزار تومان می‌فروشند ماده اولیه آن از ضایعات بیمارستانی است که به شدت نیز سرطان زا هستند» 

\n\n

پیگیری این موضوع توسط خبرنگار ما  با مسئولان مربوطه در بوشهر بی نتیجه بود و هرکدام پاسخگویی را به دیگری پاس می دادند.

\n\n

ابتدا به سراغ مرکز بهداشت شهرستان بوشهر رفتیم که حبیبی نیا مدیر بهداشت محیط آن اعلام کرد: این موضوع در حیطه ما نیست و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یا اداره استاندارد می تواند در این زمینه اظهارنظر کند.

\n\n

وی این را هم اضافه کرد که: یکی از فروشندگان پلاستیک های 2 هزارتومانی به مرکز بهداشت بوشهر مراجعه کرده و با اشاره به انتشار پیام هایی در شبکه های موبایلی مبنی بر استفاده از ضایعات بیمارستانی برای تولید این ظروف، خواستار تاییدیه ای از سوی ما برای فعالیت خود و رفع نگرانی مشتریانش شد، ولی به وی اعلام کردیم ما صلاحیت چنین اظهارنظری نداریم.

\n\n

پس از آن خبرنگار ما به سراغ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رفت، اما وی با بیان اینکه تازه چنین موضوعی را می شنوم، اظهار داشت: معمولا با درخواست مرکز بهداشت، اقلام خوراکی و غیرخوراکی در آزمایشگاه های ما بررسی و سپس درباره آن اظهارنظر می کنیم، اما در خصوص پلاستیک های 2 هزارتومانی موردی برای بررسی نداشته ایم.

\n\n

وی سپس اعلام کرد: از همکارانم می خواهم تا راسا این موضوع را پیگیری کنند.

\n\n

در ادامه پیگیر آن شدیم که نظر مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان را درباره این پیام ها جویا شویم که پس از طرح موضوع با روابط عمومی این اداره، وی ساعتی بعد در تماس با خبرنگار ما گفت: «لوازم پلاستیکی آشپزخانه جزو استانداردهای اجباری نبوده، از این رو بررسی ای پیرامون اجناس این مغازه ها نداشته ایم که بتوانیم اظهارنظر کنیم.»

\n\n

واکنش معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت

\n\n

هرچند پیگیری ها در بوشهر برای دریافت پاسخ از مسئولان مربوطه به نتیجه نرسید، ولی معاون وزیر بهداشت به تازگی در خصوص پلاستیک های 2 هزارتومانی و شایعه تهیه آن از ضایعات بیمارستانی واکنش نشان داده است.

\n\n

رسول دیناروند که هفته جاری به بوشهر سفر کرده، در گفتگو با تسنیم بیان داشت: اولاً ضایعات بیمارستانی جداگانه به آن رسیدگی می‌شود، یعنی شهرداری ضایعات بیمارستانی را با ضایعات دیگر مخلوط نمی‌کند، ضایعات عفونی هم که اصلاً وارد جمع آوری زباله نمی‌شود، بلکه جداگانه از طریق زباله سوز اقدام می‌شود، بنابراین احتمال این مسئله بسیار ضعیف است.

\n\n

دیناروند ادامه داد: در مورد پلاستیک سازها هم که وسایلی برای بسته بندی دارو، غذا، آرایشی و بهداشتی و بسته‌های تغذیه و خوراک استفاده می‌کنند تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند و امکان استفاده از ضایعات را به هیچ عنوان ندارند.

\n\n

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در مورد ملزوماتی نظیر دمپایی که امکان دارد از ضایعات تولید شود آنها نیز ضایعات بیمارستانی نیست بلکه ضایعاتی دیگری هستند که جمع آوری می‌شوند و پس از ذوب کردن و فرآیند مشخصی که دارد وارد تولید می‌شود.

\n\n

منبع:خلیج فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر