يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/تاخیر یک ساعته در برگزاری کنکور دکترا در بوشهر؛
فکرشهر: خبرنگار فکرشهر از یک ساعت بعد از آن، چندین بار تلاش نمود با گرفتن شماره تلفن همراه مسئول مورد نظر، توضیحات کامل وی را ضبط نماید که با عدم پاسخگویی به تلفن مواجه شد...
کد خبر: ۱۰۱۲۷
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: کنکور دکترای نیمه مترمرکز سال تحصیلی 94، روز گذشته، جمعه ـ 15 اسفندماه ـ و همزمان با سراسر کشور در دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، هر چند قرار بود آزمون کلیه ی رشته های این کنکور ساعت 8:30 دقیقه ی صبح برگزار شود ولی آزمون داوطلبین رشته ی شیمی با یک ساعت تاخیر انجام شد.

\n\n

یکی از داوطلبین این رشته در گفت و گو با فکرشهر اظهار داشت: قرار بود آزمون ساعت 8:30 برگزار شود ولی سوالت را برایمان نیاوردند.

\n\n

وی ادامه داد: یک ساعت بعد مستخدم دوان دوان با سوالات وارد شد و گفتند که سوالات آزمون گم شده بوده و ان ها را کپی کرده اند!

\n\n

این داوطلب ادامه داد: در محل برگزاری آزمون ما، 25 نفر ثبت نام کرده بودند و23 نفر از آنان در محل آزمون حضور داشتند و این تاخیر یک ساعته استرس فراوانی بر ما وارد کرد.

\n\n

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری آزمون روند خاصی دارد و سوالات هر شخص مجزا و مشخص است و روی دادن چنین اتفاقی بعید به نظر می رسد نیز گفت: بله. من هم این را می دانم ولی موضوعی که مطرح کردم عین آن چه است که رخ داده و حتی بدون مجزا کردن سوالات عمومی و اختصاصی همه را با هم به ما تحویل دادند.

\n\n

پدر یکی از داوطلبین نیز امروز، در تماس با فکرشهر، صحبت های داوطلبین را تایید کرد و گفت: وقتی دیدم ساعت از یک ظهر گذشته و همه از دانشگاه خارج شدند ولی از دخترم خبری نیست، نگران شدم.

\n\n

وی ادامه داد: از نگهبان اجازه گرفتم و با ماشین تا محل برگزاری کنکور که دانشکده ی ادبیات بود، رفتم و پرس و جو کردم که گفتند کنکور هنوز ادامه دارد!

\n\n

آقای برازجانی افزود: ساعت از یک و نیم گذشته بود که دخترم و دیگر داوطلبین از دانشکده خارج شدند و من از موضوع مطلع شدم.

\n\n

وی پیگیری این موضوع را خواستار شد و اضافه کرد: احساس می کنم حق دخترم و داوطلبین این استان ضایع شده است.

\n\n

برای بررسی موضوع با دکتر سعیدی نیا که رییس آموزش و مسئول مستقیم برگزاری کنکور در دانشگاه خلیج فارس است، تماس گرفتیم تا صحت و سقم ماجرا را بپرسیم.

\n\n

وی ابتدا در پاسخ به این موضوع گفت که اشکالی از طرف سازمان سنجش بوده و خیلی هم تاخیر صورت نگرفته است ولی از ارائه ی توضیحات بیشتر خودداری کرد و خواست یک ساعت بعد با وی تماس بگیریم.

\n\n

خبرنگار فکرشهر از یک ساعت بعد از آن، چندین بار تلاش نمود با گرفتن شماره تلفن همراه مسئول مورد نظر، توضیحات کامل وی را ضبط نماید که با عدم پاسخگویی به تلفن مواجه شد.

\n\n

در همین راستا، شماره ی تلفن همراه مسئول روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس نیز، خاموش بود.

\n\n

با این تفاصیل و با توجه به مشکلی که با توجه به مستندات، قطعا روی داده، 32 نفر از داوطلبین کنکور دکترای رشته ی شیمی که استان بوشهر و دانشگاه خلیج فارس را به عنوان محل آزمون خود انتخاب کرده بودند، علاوه بر استرسی که قبل از آزمون با آن مواجه شده بودند، با این تفکر نیز دست به گریبانند که چرا و چگونه چنین مشکلی روی داده و اگر حاصل مدت ها تلاش آنان به واسطه ی سهل انگیری فرد یا افرادی خاص هدر رود، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟!

\n\n

با وجودی که مسئول مستقیم کنکور دانشگاه خلیج فارس پاسخ لازم و کافی در این باره را ارائه ننمود، ولی فکرشهر آمادگی دارد توضیحات کامل این ارگان پیرامون آن چه روی داده را منعکس نماید.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر