شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۴۶۲
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۸

فکرشهر:  ۲۵ دانش آموز تراز انقلاب اسلامی استان بوشهر روز سه شنبه در آینیی با حضور مسئولان این استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش ایتان بوشهر در این آیین گفت: طرح دانش تراز انقلاب اسلامی،  پیوست عملی و اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش‌ و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب طراحی، تهیه و تدوین شد که پوستر آن سال گذشته رونمایی و به مدرسه‌های این استان ابلاغ شد.

علی موحدی بیان کرد: با اجرای این طرح برای نخستین بار کلید واژه دانش آموز تراز انقلاب اسلامی به صورت گسترده وارد ادبیات آموزش و پرورش استان بوشهر شد.

وی اضافه کرد: این طرح حاصل ۲۰ سال کار و فعالیت پرورشی، فرهنگی و تربیتی است که در کارگروه‌های مختلف مورد بررسی فنی و کارشناسی قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ به صوت آزمایشی در مدرسه‌های دوره متوسطه دوم و با همکاری همه عوامل اجرایی، آموزشی و پرورشی مدارس اجرا شد.

موحدی هدف از اجرای این طرح را تربیت و شناسایی دانش آموز مطالبه گر، دغدغه مند و فعال اجتماعی در راستای تحقق منویات رهبر معظمم انقلاب اسلامی، شبکه بندی دانش آموزان تراز انقلاب و الگو سازی و دانش آموزی تمام ساحتی عنوان کرد.

وی یادآور شد: طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی امسال نیز برای دومین بار در سطح مقطع متوسطه در حال اجرا است و تلاش می‌شود این طرح با رونق بیشتری در مدرسه‌های استان بوشهر اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امروز نیز در ادامه این آئین پوستر مدرسه تراز انقلاب اسلامی رونمایی و بزودی فراخوان تهیه و تولید محتوا در سطح کشور توزیع می‌شود.

موحدی ادامه داد: هیچ استانی تاکنون با این کیفیت در زمینه طرح دانش آموز و مدرسه تراز انقلاب اسلامی کار نکرده و این از مظلومیت سند تحول است که ۱۰ سال از آن می گذرد اما یک طرح برای این نسخه شفابخش تهیه نشده است.

وی گفت: استان بوشهر به معنی واقعی کلمه در اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از استان‌های دیگر جلوتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باید توجه داشت که آموزش‌ها تنها نباید  علمی باشند بلکه باید در کنار تعلیم به تربیت نیز پرداخته شود.

محمد تقی ایرانی اضافه کرد: باید بدانیم کشورهای توسعه یافته دنیا با توسعه آموزش و پرورش است که به اقتدار اقتصادی رسیده اند.

وی افزود: زمانی کشور به توسعه می رسد که در کنار آموزش به تربیت نیز توجه کند چون علم بدون اخلاق ارزش ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر