يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی دشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 500 تن کنار پیوندی در دشتی برداشت شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، امرالله احمدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر50 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کنار پیوندی قرار گرفته است و این جدای از باغات کوچک است که کشاورزان در مزارع خود کشت می‌کنند.\n\nوی ادامه داد: در هر هکتار 100 تا 150 درخت کنار کشت می‌شود و برداشت آن در هر هکتار 200 تن است.\n\nاحمدی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 10 هزار اصله درخت کنار پیوندی در دشتی وجود دارد که ثمر هر درخت آن 1500 کیلو کنار است.
کد خبر: ۱۰۱۶۴
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۴

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی دشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و 500 تن کنار پیوندی در دشتی برداشت شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، امرالله احمدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر50 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کنار پیوندی قرار گرفته است و این جدای از باغات کوچک است که کشاورزان در مزارع خود کشت می‌کنند.

\n\n

وی ادامه داد: در هر هکتار 100 تا 150 درخت کنار کشت می‌شود و برداشت آن در هر هکتار 200 تن است.

\n\n

احمدی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 10 هزار اصله درخت کنار پیوندی در دشتی وجود دارد که ثمر هر درخت آن 1500 کیلو کنار است.

\n\n

بنا به گزارش خبرنگار فارس، کشت تجاری کنار به صورت باغ یکدست از ارقام پیوندی مرغوب در شهرستان دشتی از حدود 25 سال گذشته تاکنون متداول بوده که عمد ارقام این محصول از کشورهای همسایه یعنی هند و پاکستان به ایران وارد شده است.

\n\n

 با توجه به‌ اقتصادی بودن محصول برداشت شده از درخت کنار و وجود بازار مصرف مناسب برای میوه آن در سال‌های اخیر سطح زیر کشت این محصول در منازل مسکونی در شهر و روستاهای شهرستان دشتی رو به گسترش است.

\n\n

کنار میوه مغذی و سرشار از ویتامین C و مقادیر نسبتا خوبی از ویتامین B ،E  و دارای محتوی کلسیم، فسفر و آهن است.

\n\n

کارشناسان معتقدند ارزش غذایی‌ میوه کنار از لحاظ پروتیین، مواد معدنی، کلسیم، فسفر و ویتامین از سیب غنی‌­تر و میزان کالری و ویتامین سی آن نسبت به پرتقال بیشتر است و میوه آن براحتی هضم و اثر ملین‌ دارد و شیرین و خوشمزه است.

\n\n

امروز در اکثر ورودی‌های شهرهای نه تنها استان بوشهر بلکه هرمزگان، خوزستان، فارس، اصفهان و حتی تهران کنار پیوندی برای فروش در معرض دید عموم قرار دارد.

\n\n

برداشت کنار پیوندی همه ساله از اسفندماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر