يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۷۶۷
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰

فکرشهر:  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های فریمان و سرخس با تاکید بر لزوم تقویت سواد رسانه‌ای در سطح جامعه گفت: رسانه انقلابی باید میدان‌دار اخبار باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید احسان قاضی زاده هاشمی صبح شنبه در همایش پلاتویی آسمانی در بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای رسانه اظهار داشت: شهید شاهینی در دوران دانشجویی از فعالان دانشجویی بود و هیچگاه در مقابل جریان ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه ساکت نبود.

وی اضافه کرد: به همراه شهید شاهینی با جریانی که به اسم اسلام ولی با رفتار متناقض در حرکت بودند روبرو بودیم و در میادین و دانشگاه‌های مختلف برای خط انقلاب و دفاع از حریم ولایت در کف صحنه حضور داشتیم. در آن سال‌ها با فتنه‌های فراوانی روبرو بودیم.

نماینده مردم شهرستان‌های فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید شاهینی در میانه میدان حضور داشت افزود: شهید شاهینی زمان‌شناس و با بصیرت بود و آنچه امروز نیاز داریم همین حرکت‌های بصیرت‌گونه و متناسب با اقتضای زمان و موقعیت است.

وی بیان کرد: استان بوشهر دارای مردمی مؤمن، انقلابی، حق‌طلب، حق‌خواه، استعمارستیز، استکبارستیز، با روحیه و اندیشه انقلابی و همت بالا است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ابزار رسانه تغییر کرده و در سال‌های آینده شاهد تحول‌های بزرگ‌تری در رسانه خواهیم بود افزود: نیاز امروز کشور افزایش سواد رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی مناسب است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید عمیق و چندوجهی به موضوعات و رویدادها بپردازند، تصریح کرد: رسانه‌ها نباید از خط خبری عقب بگیرند و باید روایت اول را با سرعت و البته در نظر گرفتن صحت و کیفیت داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روایت‌گری باید مبتنی بر واقعیت و بیان مسئله باشد ادامه داد: عرصه رسانه نباید در اختیار دشمن باشد و این خط باید در اختیار جریان انقلاب باشد.

وی حمایت از آثار رسانه‌ای فاخر را مهم دانست و بیان کرد: در رویکرد جدیدی صدا و سیما شاهد اقدامات خوبی در پوشش اخبار و رویدادها هستیم.

همایش پلاتوی آسمانی به‌منظور بزرگداشت سالروز عروج شهدای عرصه رسانه و شهید والامقام داریوش شاهینی صبح شنبه در سالن همایش صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر