شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۲۱۴۰
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹

فکرشهر: انتظار ۳۳ ساله یک مادر برای وصال با فرزند شهیدش امروز پنجشنبه ۱۸ آذرماه به پایان رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دانشگاه شهید بهشتی تهران صبح امروز پنجشنبه مملو از خیل کثیری از عاشقان ایثار و شهادت برای برگزاری آیین معنوی وصال شهید تقی رضایی شهید تازه شناسایی شده در گلزار شهدای گمنام دانشگاه شهید بهشتی بود.

این آیین با تجمع از درِ جنوبی دانشگاه با حضور مادر بزرگوار شهید تقی رضایی و با روایت‌گری و مداحی ذاکرین اهل‌بیت به سمت گلزار شهدای گمنام آغاز شد.

شهید تقی رضایی، متولد ۱۳۴۶ از شهر همدان به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و در سال ۱۳۶۷ در تک دشمن بعثی به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در سال ۱۳۸۶ در آستان مقدس امامزاده عزیز (ع) دانشگاه شهید بهشتی به خاک سپرده شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رِجالی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در این آیین در سخنانی ضمن تقدیر و خدا قوت به جوانان بسیج اظهار داشت: بالای هر افتخار و هر فضیلتی جهاد و شهادت در راه خدا است.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) گفت: بالاتر از هر نیکی و فضیلتی، نیکی وجود دارد تا زمانی که انسان در راه خدا کشته شود.

رجالی با بیان اینکه، انسان یک سرنوشت حتمی دارد و آن مرگ است، افزود: البته مرگ داریم تا مرگ؛ شهید با رفتنش آغاز می شود و در بین مردم به خصوص آزادیخواهان متولد می شود.

حجت الاسلام رجالی یادآور شد: به ظاهر گویی شهید از بین ما رفته است اما بر اساس روایات شهید با شهادتش در جوار حق روزی می خورد و روزی ما را به واسطه از جانب خدا می رساند.

وی افزود: اگرچه پیکر شهید به ظاهر در خاک آرمیده و ما میزبان شهید هستیم اما لحظه به لحظه این ما هستیم که میهمان شهیدیم و آنها رزق معنوی را به ما می رسانند. ما کاری برای آنها نمی کنیم بلکه همه سر سفره این عزیزان هستیم. 

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، شهادت را آرزوی همه بزرگان دانست و بیان کرد: شهید در واقع کسی است که امانت خدا را همانطور که خود خداوند دوست دارد، به باریتعالی بازمی‌گرداند و این به طور حتم نزد خداوند مقبول است. 

وی اظهار داشت: در این چند روزی که مطلع شدم شهید بزرگوار رضایی شناسایی شده اند و نام مبارکشان زینت بخش بسیاری از رسانه ها و فضای مجازی شده است، دلم گرفت از اینکه عزیزی بیش از ۳۰ سال پیش شهید شده و برای مادر گرامی آن شهید که سال ها با عکس آن سخن گفته و درددل کرده، خبر آورده اند که پسرت پیدا شده و این بسیار صحنه عجیبی برای مادر و خانواده شهید است. 

در ادامه این آئین معنوی از خانواده معزز شهیدان تقی رضایی، هادی امینی، صفدر رشادی و قاسم قنبری با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر