يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۰۲۲۳۴
شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: مددجویان بهزیستی برای واحدهای در دست ساخت یا خرید در حوزه شهری مشمول دریافت ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، علیرضا حاجیونی اظهار کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با عاملیت بانک مسکن در راستای اجرای جزء (۴)بند (و) از  تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با اعطای تسهیلات ساخت یا خرید مسکن به معرفی شدگان واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی موافقت کرده و بر اساس شیوه نامه اجرایی آن برابر ضوابط و مقررات مربوطه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: مبلغ تخصیصی استان بوشهر ۳۱ میلیارد ریال و حداکثر تسهیلات برای ساخت یا خرید مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال و در دیگر شهرها مبلغ ۱۰۰۰میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی قابل پرداخت است.

 مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: تسهیلات پرداختی در قالب عقد قرارداد قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و با بازپرداخت ۱۰ ساله است که حداکثر دو سال دوره تنفس برای ساخت در نظر گرفته شده است ،همچنین وجود یک نفر ضامن معتبر دارای گواهی کسر از حقوق در کنار وثیقه پروانه ساختمانی و خرید برای تضمین بازپرداخت اقساط تسهیلات برای متقاضیان الزامی است.

معاون مشارکت‌های مردمی و امور مسکن مددجویان بهزیستی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از آنجا که تاکنون امکان پرداخت تسهیلات برای واحدهای احداثی یا خریدمسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت از طرف بنیاد مسکن برای گروه‌های هدف بهزیستی میسر نبوده است این تسهیلات فرصت مناسبی برای تکمیل واحدهای در دست ساخت با حداقل ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و یا خرید مسکن است.

علیرضا هوشیار عنوان کرد: پس از قطعی شدن قرارداد مربوطه ساخت ، تسهیلات به صورت یکجا به حساب ممتاز متقاضی واریز  و مبلغ مزبور در حساب مسدود می‌شود و بر اساس پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی از طرف بانک رفع انسداد شده و از سوی صاحب حساب قابل برداشت خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت اعطای تسهیلات مذکور برای خرید مسکن به مبلغ تسهیلات در قالب چک تسهیلات در وجه فروشنده صادر و در دفتر خانه اسناد رسمی از سوی نماینده بانک به وی تسلیم می‌شود .

معاون مشارکت‌های مردمی و امور مسکن مددجویان بهزیستی استان بوشهر از واجدین شرایط تحت پوشش خواست در جهت بهره مندی از این تسهیلات به ادارات بهزیستی در سطح شهرستان‌های ده گانه مراجعه کنند.

هوشیار گفت: اولویت ابتدا با افراد دارای معلولیت و مددجویان جانمایی شده در پروژه‌های در دست احداث که مشکل تامین منابع مالی برای ادامه ساخت می باشد.دارند است و سپس به ترتیب خانوارهای شهری دارای حداقل دو عضو معلول که اتمام عملیات احداث و واحد مسکونی آنها با کمک‌های بلاعوض دستگاه‌های همکار با بهزیستی امکان پذیر افراد دارای معلولیت و مددجویان جزء دهک‌های اول تا سوم درآمدی  با شرایط زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار با بعد خانوار حداقل سه نفر و معلولین سرپرست خانوار با شدت معلولیت خیلی شدید و شدید با بعد خانوار حداقل سه نفر است.

وی اظهار کرد: افراد تحت پوشش بهزیستی بدون مسکن به منظور برخورداری از هر گونه تسهیلات قرض الحسنه بانکی می بایست در سامانه ملی مسکن ثبت نام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر