شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۳۰۳
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های اجرایی باید پژوهشگاه‌های درون شهرستان را پشتیبانی کنند.

به گزارش فکرشهر از  مهر، احمد لطفی صبح یکشنبه در جمع دانش آموزان مدرسه قدس اهرم در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی این شهر اظهار کرد: پژوهش یک کار با برنامه، بینش بالا و مطالعه دقیق، تعیین یک فرایند و زنجیره مناسب برای انجام برنامه است.

وی بیان داشت: با نظر به اینکه بابت کارهای پژوهشی پیشرفت‌های فراوانی صورت گرفته، نیاز است در این بخش کارهای مهم‌تری انجام گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تنگستان به مناسبت هفته پژوهش خاطرنشان کرد: دوره آزمون و خطا تمام شده و باید کارها بر مبنای مطالعه و راهکار دقیق طراحی شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش یک کار تجربی، همراه مطالعه و نوآوری است افزود: باید توجه داشت که پژوهش بر اساس حادثه، جرقه و ذهنیت فردی اتفاق نمی‌افتد و فرایندی است که با مطالعه، پرسش و پاسخ، آغاز و انتهای کار این سیستم طرحی می‌شود.

لطفی تصریح کرد: هر چقدر ذهن دانش آموزان به سوی کارهای مطالعه و پژوهش محور هدایت شود در آینده از ایده‌ها، خلاقیت‌های ذهنی، اجرایی و راهبردی که دانش آموزان ارائه خواهند داد جامعه بهتر می‌تواند استفاده کند.

فرماندار تنگستان یاد آور: متولیان، مدیران، مربیان و آموزگاران آموزش و پرورش به مبحث پژوهش توجه خاصی داشته باشند.

وی افزود: در موضوع پژوهش اداره آموزش و پرورش به همراه دستگاه‌های اجرایی باید پژوهشگاه‌های درون شهرستان را پشتیبانی کنند.

لطفی از اختصاص جایگاه ی در مصلی نماز جمعه شهر اهرم جهت برنامه‌های پژوهشی در سطح شهرستان خبر داد.

 

ارتقای سطح علمی کشور

امام جمعه اهرم نیز با اشاره به اینکه رتبه علمی ایران از پنج به یک رسیده اظهار کرد: در رتبه‌های علمی ایران در جهان ارتقا یافته و شاخص بعضی رتبه‌های علمی مانند نانو، بیوشیمی، هوا فضا، فیزیکی، ریاضی، سلول‌های بنیادی و.... در منطقه آسیا حرف اول می‌زند.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده بیان کرد: همه این علوم که دست به دست هم می‌دهند، خروجی و ماحصل زندگی که خداوند ما را در این دنیا قرار داده است که به آن تعالی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برسیم و بشر در مدار انسانیت قرار دهیم آنچه چیزی که جوامع غربی گرچه در مدارهای بالاتر علمی قرار می‌گیرند اما از حیض انسانیت مدار قرار ندارند.

وی افزود: باید دانش آموزان در بحث هوش مصنوعی تلاش و کوشش و پژوهش نمایند که آینده از آن هوش مصنوعی است.

پهلوزاده یاد آور شد: امروز دنیا در مسیر قرار گرفته که در حال بمباران اطلاعاتی و اجاز ه به بشر امروزی نمی‌دهد لازم است جوانان و نوجوانان روی مباحث جدید تلاش و کوشش کنند.

در پایان این مراسم از دو دانش آموزان برتر پژوهشگر شهرستان تجلیل شد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر