يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در دومین دوره جایزه کتاب استان بوشهر؛
کد خبر: ۱۰۲۴۱۴
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸

فکرشهر: در دومین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر دو کتاب از استاد ایرج نبی‌پور به عنوان آثار برگزیده و دو کتاب دیگر به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند.

به گزارش فکرشهر از مهر، چهار عنوان کتاب، از تألیفات استاد ایرج نبی‌پور در دومین دوره جایزه کتاب سال برگزیده شدند که کتاب‌های «تاریخ پزشکی ایران؛ درسنامه‌ای برای دانشجویان پزشکی» و کتاب «فلسفه پزشکی آینده» به عنوان آثار برگزیده و کتاب‌های «فناوری‌های همگرا و آینده داروسازی» و «پزشکی ژرف: چگونه هوش مصنوعی می‌تواند مراقبت‌های سلامت را دوباره انسانی سازد» به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در این دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر، ۱۴۰ عنوان کتاب مورد ارزیابی قرار گرفت که پس از داوری مرحله اول ۱۶ عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت که از میان آثار یاد شده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، ۳ عنوان کتاب، «برگزیده» و ۱۰ عنوان کتاب «شایسته تقدیر» شناخته شدند.

 

در این آئین بر اساس نظر هیأت داوران، سه عنوان کتاب در بخش «علوم کاربردی، شاخه علوم پزشکی»، دو اثر «تاریخ پزشکی ایران؛ درسنامه‌ای برای دانشجویان پزشکی» و «فلسفه پزشکی آینده» تألیف دکتر ایرج نبی پور، بخش تاریخ و جغرافیا شاخه تاریخ و استان شناسی، کتاب «بوشهر؛ شهر، جامعه و تجارت ؛۱۹۴۵-۱۷۹۷» تألیف ویلم فلور و ترجمه زنده‌یاد اسماعیل نبی‌پور به عنوان برگزیدگان دومین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر و ده اثر دیگر نیز به عنوان شایستهٔ تقدیر معرفی شدند.

 

لازم به ذکر است سه عنوان کتاب برگزیده و دو عنوان کتاب شایسته تقدیر در این دوره جایزه کتاب سال که اختتامیه آن در آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به چاپ رسیده است.

نزدیک به ۵۰ عنوان کتاب از آثار استاد ایرج نبی‌پور که تا کنون به چاپ رسیده است وقف خوانندگان واقعی بوده و به‌صورت رایگان در سایت پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس قابل دانلود هستند و کتاب‌های چاپ شده نیز به صورت رایگان در مجامع علمی و تخصصی توزیع شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر