شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:
کد خبر: ۱۰۲۴۲۱
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱

فکرشهر: آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: در بخش عفاف و حجاب قانون مصوب مجلس وجود دارد و باید مسئولان متولی آن را اجرا کنند؛ در استان بوشهر هم وضعیت سواحل نیازمند اجرای این قانون است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با اعضای قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف شهرستان بوشهر گفت: جهان استکبار به‌دنبال ترویج فرهنگ غربی و استحاله فرهنگ اسلامی‌ـ‌ایرانی است و برای این کار از هر فرصتی به‌شکل گسترده استفاده می‌کند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: حجم این تهاجم فرهنگی بسیار بالا است که البته برای مقابله با آن قانون هم تصویب و مسئولیت‌ها در آن مشخص شده است و مسئولان باید حسب قانون وظایف خود را انجام دهند.

او اضافه کرد: دشمن از یک‌سو فرهنگ ضدارزش را ترویج می‌دهد و از دیگرسو شرایطی را فراهم می‌کند که در آن مسئولان نتوانند وظیفه خود را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تأکید کرد که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه شرعی و قانونی است و مسئولان باید طبق قانون آن را انجام دهند.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: این واجب شرعی را هر شخص مسلمان باید از خانه خود آغاز کند و همچنین باید در مدارس، دانشگاه و اجتماع آن را یادآور شد.

او با اشاره به این‌که چند سال پیش مصوب شده بود که 3 پلاژ برای بانوان در ساحل بندر بوشهر ایجاد شود، گفت: حتی بودجه این پلاژها هم اختصاص داده شد اما هیچگاه اجرایی نشد که مسئولان وقت نخواستند و باید دلیل آن آسیب‌شناسی شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: قانون حجاب و عفاف به‌ویژه در ساحل باید در شهر بوشهر به‌عنوان پایلوت اجرا و پس از آن در دیگر شهرهای استان نیز اجرایی شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر هم در این دیدار گفت: قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف کار خود را آغاز کرده و با همکاری مجموعه‌های دولتی، انتظامی و فرهنگی اقداماتی نیز در حال انجام است.

حجت‌الاسلام بهروز بهروزی افرود: هدف نهایی این قرارگاه این است که مُرّ قانون اجرا شود تا صاحب شهر و جامعه‌ای سالم باشیم.

او اضافه کرد: طرح عفاف و حجاب قانون است و اگر قانون اجرا نشود دچار نافرمانی مدنی و بی‌بندوباری در جامعه می‌شویم و جامعه سالم نخواهد بود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان بوشهر گفت: جامعه نیاز به آرامش و سلامت اخلاقی و اقتصادی دارد و دلیل ندارد که به‌علت ناقص بودن سلامت اقتصادی، سلامت اخلاقی هم وجود نداشته نباشد.

حجت‌الاسلام بهروزی تأکید کرد که برای اجرای این قانون همه پای کار هستند تا به‌زودی اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر