سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۵۳۴
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و جهاددانشگاهی این استان تفاهم‌نامه‌ راه‌اندازی دپارتمان تخصصی اچ اس ایی ( بهداشت، ایمنی، محیط زیست) در این استان امضا کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: با توجه به استقرار بزرگترین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی جهان و نیروگاه اتمی در استان بوشهر و نیز ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست (HSE)  این تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی استان بوشهر و دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی این استان منعقد شد.

علی احمدی زاده افزود: توسعه و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی دو طرف برای پیشبرد و ارتقای جایگاه ایمنی، سلامت و محیط زیست در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در راستای چشم انداز کمک به توسعه صنعتی کشور و استان و ارتقای سلامت جامعه از جمله هدف‌های این تفاهم نامه است.

وی اظهار کرد: در استان بوشهر تاکنون در این زمینه اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است که در این راستا جلسه‌هایی با متخصصان بویژه دانشکده اچ اس ایی علوم پزشکی بوشهر برای ایجاد یک مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی در این زمینه برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: منطقه پارس جنوبی در حوزه اچ اس ایی و ایمنی بهداشت به‌دنبال پیدا کردن جایگاهی درخور است و این برعهده دانشگاهیان است که بستر مناسب را فراهم کنند.

احمدی زاده با بیان اینکه وظیفه ما ایجاد پل بین دانشگاه و صنعت است گفت: بسیاری از فعالیت‌هایی که در استان بوشهر صورت می‌گیرد نیازمند تقویت حوزه بسیار مهم و استراتژیک اچ اس ایی است پس با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه نفت و گاز و نیروگاه اتمی باید به‌دنبال ایجاد یک دپارتمان تخصصی پیگیر و هم‌اندیش در کنار صنایع باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در ۲ مجموعه تخصصی در این استان می‌تواند دپارتمان تخصصی خوبی را برای کارهای بهداشت ایمنی و سلامت رقم بزند و یک مرکز آموزشی تخصصی اچ اس ایی در صنایع نفت و گاز در مرکز استان یا در شهرستان‌های جنوبی باعث اتفاقات خوبی خواهد شد.

رئیس دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر با وجود تجهیزات لازم و انگیزه استادان جوان متخصص این دانشکده درصدد هستیم تا آموزش‌های مرتبط با اچ اس ایی در منطقه را نظام‌مند با کمک جهاددانشگاهی دنبال کنیم.

امیر حسین دارابی اضافه کرد:  ظرفیت‌ها و برنامه‌های آموزشی جهاددانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال دانشگاه و صنایع باشد تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و کارهای آموزشی و پژوهشی در حوزه اچ اس ایی در صنعت با کمک دو مجموعه توسعه مند دنبال شود.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار صنایع بزرگ نفت و گاز در استان بوشهر با همت و عزمی راسخ می‌توانیم به‌عنوان قطب اچ اس ایی در کشور تبدیل شویم و این تفاهم‌نامه را باید گام آغازین فعالیت‌های بسیار بزرگتری در حوزه آموزش و پژوهش دانست.

رئیس دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت : این دانشکده دارای اعضای هیات علمی مجرب و متخصص است که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه برگزاری دوره های آموزشی تخصصی دارد. 

دارابی افزود: از امسال با پیگیری های مکرر برای اولین بار در مقطع کارشناسی ارشد رشته اچ اس ایی ( بهداشت، ایمنی و محیط زیست)  با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موفق به پذیرش دانشجو  شدیم. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر