دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۷۵۶
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از کاهش ۱۳ درصدی وقوع سرقت طلاجات از منازل شهروندان استان طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ جوشن سهرابی بیان داشت: در طول سال جاری با برنامه ریزی صورت گرفته، تلاش همکاران و اجرای طرح‌های مقطعی عملیاتی با شناسایی و دستگیری ۳۵ نفر سارق، ضمن دستیابی به نسبت کشف به وقوع ۷۵ درصد، خوشبختانه وقوع این سرقت مهم در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل با تمرکز در پیشگیری انتظامی، کاهش ۱۳ درصدی داشته است.

این مقام انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به فعالیت سارقان حرفه‌ای و سابقه دار در ارتکاب این سرقت‌ها در روزهای تعطیل آخر هفته و نیاز به تمرکز بیشتر در پیشگیری وضعی و اجتماعی دارد و تنها اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای انتظامی برای مقابله با این سرقت کافی نیست.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تاکید کرد: انتظار می‌رود با گماردن فرد مراقب در سه روز آخر هفته و روزهای تعطیل در منزل، انتقال و نگهداری طلاجات به صندوق امانات در بانک و خودداری از نگهداری در منزل توسط شهروندان، ضریب ایمنی منازل خود در راستای پیشگیری از سرقت ارتقا دهند.

وی عنوان کرد: از طریق نصب دوربین مداربسته، سامانه‌های اعلام سرقت (دزدگیر)، استفاده از نرده و حفاظ‌های مناسب در طبقات اول و دوم ساختمان و اهتمام جدی مسئولان ذیربط در احداث صندوق امانات در بانک‌ها همانند مرکز استان در سایر شهرستان‌های تابعه استان، کاهش و مهار روز افزون سرقت طلاجات از منازل در استان با رویکرد مشارکت همگانی حاصل می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین درخواست می‌شود شهروندان گرامی در صورت مشاهده تردد هرگونه خودروهای سبک تیزرو مشکوک با افراد سرنشین دو یا سه نفره جوان با پلاک قابی در نقاط مسکونی، بلافاصله مراتب به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر