شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آیینی با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان جزیره خارگ، نشست هم‌اندیشی توسعه بخش خارگ برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی توسعه بخش ویژه خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ نه تنها برای استان بوشهر بلکه برای کل کشور عزیز و نماد مقاومت است.\n\nاستاندار بوشهر با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های استان برای ایجاد رفاه مردم جزیره خارگ استفاده خواهیم کرد، افزود: بسیاری از مشکلات جزیره خارگ را می‌توان با وحدت و همدلی مردم و مسئولین بخش برطرف کرد.
کد خبر: ۱۰۳۰۵
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: در آیینی با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان جزیره خارگ، نشست هم‌اندیشی توسعه بخش خارگ برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی توسعه بخش ویژه خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ نه تنها برای استان بوشهر بلکه برای کل کشور عزیز و نماد مقاومت است.

\n\n

استاندار بوشهر با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های استان برای ایجاد رفاه مردم جزیره خارگ استفاده خواهیم کرد، افزود: بسیاری از مشکلات جزیره خارگ را می‌توان با وحدت و همدلی مردم و مسئولین بخش برطرف کرد.

\n\n

اورژانس هوایی جزیره خارگ مجددا فعال می‌شود

\n\n

وی تصریح کرد: اگر مسئولان ارتباط و پیوند خودشان را با مردم بیشتر کنند، قطعا بسیاری از موانع را با همراهی مردم می‌توانند مرتفع کنند.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: تمامی مسائل و مشکلات جزیره خارگ به‌صورت دقیق بررسی و راهکارهای رفع آنها در قالب تدوین کتابچه به بخشداری ارسال و به مردم عزیز جزیره اطلاع رسانی خواهد شد.

\n\n

دو پروژه نیمه کاره ورزشی در خارگ فعال می‌شوند

\n\n

وی با اشاره به اینکه به‌زودی اورژانس هوایی جزیره خارگ فعال خواهد شد، افزود: همچنین دو پروژه نیمه کاره استخر سرپوشیده و سالن ورزشی جزیره خارگ نیز با اختصاص اعتبارات استانی برای تکمیل و بهره‌برداری فعال می‌شود.

\n\n

سالاری یادآور شد: برای قایق‌هایی که افراد آن در جزیره خارگ تنها از این طریق امرار معاش می‌کنند مجوز تفریحی صادر خواهد شد.

\n\n

نمایندگی آبفا در خارگ استقرار می‌یابد

\n\n

استاندار بوشهر اذعان کرد: در راستای رفع مشکلات آب و فاضلاب جزیره خارگ امیدواریم در اوایل سال آینده نمایندگی آبفا در این بخش استقرار یابد و گام‌های اساسی برای رفع مشکلات برداشته شود.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که صورت گرفت، اعتبارات جزیره خارگ در سال 93 نسبت به سال گذشته رشد هفت برابری داشته است.

\n\n

سالاری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل جزیره خارگ اشتغال جوانان است، که باید با تدبیر صنعت نفت و پیگیری‌های ویژه فرمانداری بوشهر رفع شود.

\n\n

خدمات صنعت نفت به ساکنان جزیره خارگ تداوم دارد

\n\n

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز گفت: خدمات صنعت نفت به ساکنان جزیره خارگ تداوم دارد.

\n\n

سید پیروز موسوی اظهار داشت: مردم جزیره خارگ نماد مقاومت هستند و مردم این جزیره فداکارانه در طول دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان در دفاع حضور داشتند.

\n\n

وی در مورد خدمات ارائه شده توسط نفت به اهالی خارک بیان داشت: بسته پیشنهادی خوبی توسط استاندار بوشهر طراحی و آماده شده که به زودی برای وزیر نفت ارسال خواهد شد.

\n\n

موسوی در ارتباط با قطع خدمات برای مردم خارگ بیان داشت: خدمات قطع نشده و طبق مصوبه ۱۵درصد سهمیه پرواز بومیان به بخشداری ویژه خارگ اختصاص داده شده است.

\n\n

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: سهمیه کماکان وجود دارد و بومیان می‌توانند با مراجعه به بخشداری ویژه خارگ و پرداخت هزینه بلیط از این سهمیه استفاده کنند.

\n\n

وی تصریح کرد: روزانه دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب تصفیه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان در اختیار بخش شهری با هزینه سالیانه معادل شش میلیارد تومان قرار می‌گیرد.

\n\n

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: همه مایحتاج روزانه خارگ به صورت حمل و نقل دریایی و به صورت روزانه از طریق بوشهر به جزیره خارگ با هزینه‌ای سالیانه معادل پنج میلیارد تومان تأمین می‌شود.

\n\n

وی گفت: امیدواریم با همدلی و تلاش همه دستگاه‌های دولتی مستقر در جزیره خارگ بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشیم.

\n\n

طرح جامع سلامت از سال ۹۴ در جزیره خارگ اجرا می‌شود

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز بیان کرد: طرح جامع سلامت از سال ۹۴ در جزیره خارگ اجرا می‌شود.

\n\n

دکتر علیرضا رئیسی اظهار داشت: به منظور توسعه شاخص‌های سلامت در استان بوشهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و طرح‌های مناسبی در این راستا اجرا می‌شود.

\n\n

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت یکی از طرح‌های بسیار خوبی است که توانسته در نقاط مختلف کشور رضایت‌مندی مردم از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را جلب کند و به صورت موفق اجرا شده است.

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به وضعیت جزیره خارگ در زمینه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: رایگان شدن زایمان ساکنان بومی در جزیره خارگ از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه بخش سلامت است.

\n\n

وی همچنین از اجرای طرح سلامت از آغاز سال ۹۴ در جزیره خارگ خبر داد و افزود: این طرح از ابتدای سال ۹۴ در این جزیره اجرا خواهد شد.

\n\n

رئیسی تصریح کرد: حوزه درمان به دو بخش درمان سرپایی و بستری تقسیم می‌شود که در جزیره خارگ درمان سرپایی با مشکل فراوان مواجه است و یکی از مشکلات بیمارستان خلیج فارس، نبود پرونده اعتبار بخشی این بیمارستان در استان است.  

\n\n

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تاکید کرد: از همه ظرفیت‌ها به منظور توسعه بخش بهداشت و درمان در استان بوشهر استفاده می‌کنیم تا بتوانیم رضایت مردم از خدمات را فراهم سازیم.

\n\n

21 پروژه در جزیره خارگ به بهره‌برداری رسید

\n\n

فرماندار بوشهر نیز اظهار داشت: جزیره خارگ دارای قابلیت و ظرفیت‌های استثنایی بوده و نماد مقاومت در هشت سال دفاع مقدس است.

\n\n

حسن ابراهیمی افزود: در زمان جنگ تحمیلی دلاورمردان جزیره خارگ دین خودشان را به این نظام و انقلاب ادا کردند و امروز تکلیف ماست که در راستای رفع مشکلات مردم این بخش گام‌های اساسی برداشته شود.

\n\n

وی تصریح کرد: در دهه مبارک فجر 21 پروژه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان در جزیره خارگ بهره‌برداری و افتتاح شد.

\n\n

رشد 7 برابری اعتبارات جزیره خارگ

\n\n

امام جمعه خارگ نیز اظهار داشت: استاندار بوشهر طرح‌های جامع و دقیقی برای برون رفت وضعیت کنونی جزیره خارگ دارد و به دنبال رفع موانع و مشکلات به صورت زیربنایی است.

\n\n

حجت‌الاسلام موسی کمالی افزود: فرماندار بوشهر و نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی تمام دغدغه‌های آنان رفع مشکلات مردم جزیره خارگ بوده و تاکنون اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است.

\n\n

وی تصریح کرد: استان بوشهر و استانداری متولی امورات مردم جزیره خارگ هستند که از زمان حضور دکتر سالاری این امر محقق شده است.

\n\n

امام جمعه خارگ بیان کرد: با تدبیری که استاندار بوشهر در دستور کار خود قرار داده‌اند امیدوار به رفع اساسی مشکلات جزیره خارگ هستیم و با انجام تفاهم‌نامه‌ای که با نفت صورت می‌پذیرد بسیاری از مشکلات بخش حل خواهد شد.

\n\n

کمالی عنوان کرد: در اعتبارات امسال جزیره خارگ شاهد رشد هفت برابری نسبت به سال گذشته بودیم که این اقدام در حد معجزه است و لازم است از مدیران ارشد استان به ویژه استاندار پرتلاش تقدیر کنیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر