دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۱۹۳
شنبه ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: تابلو نقاشی محور مقاومت با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر در نگارخانه حوزه هنری رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر صبح شنبه در مراسم رونمایی از تابلو نقاشی بوشهر سرزمین مقاومت، مجموعه پویانمایی شهاب اظهار داشت: این تابلو به سفارش حوزه هنری استان بوشهر و توسط هنرمند جوان عباس تارخ کشیده شده است.

امید پارسایی فر در خصوص ویژگی‌های این اثر اظهار کرد: این تابلو در ابعاد شش متر در یک متر، در سه قسمت مجزا کار شده و تکنیک اثر اکرولیک و در مدت ده روز اجراشده است و محور مقاومت در طول تاریخ استان بوشهر روایت می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر، استان مقاومت خیزی در برابر بیگانگان به‌ویژه استعمار بیگانگان بریتانیا بوده سه تابلو رونمایی شده است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر یادآور شد: سه تابلو که هرکدام دو قرن مقاومت در برابر استعمار، شهید ابوتراب عاشوری نماد مقاومت در جنوب کشور و شهید نادر مهدوی و بیژن گرد در برابر شیطان ایستادگی کردند که یک سیر مقاومت و مبارزه استان بوشهر از دوره مبارزه بر علیه استعمار بریتانیا تا استکبار جهانی آمریکا روایت می‌کند.

امید پارسایی فر افزود: وظیفه و رسالت هنر مقاومت تبیین ابعاد تجاوزگری استعمار و استکبار جهانی است که در این تابلوها شاهد آن هستیم و استان بوشهر با محتوای این رویدادها بسیار متناسب و ضروری است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر در ادامه با اشاره به رونمایی مجموعه پویانمایی داستان‌های شهاب یادآور شد: مجموعه پویانمایی شهاب با موضوع مسائل زندگی روزمره در این حوزه تولیدشده است.

طراح و نویسنده این مجموعه پویانمایی عنوان کرد: برای تهیه این مجموعه از ظرفیت هنرمندان مختلف استفاده و به فرهنگ و آئین‌های استان بوشهر توجه شده است.

وی با تشریح عوامل این مجموعه پویانمایی افزود: هنرمندان مختلفی همچون امیر رستافرد به‌عنوان کارگردان و انیماتور، حمید فخرایی و امیر زارع زاده به‌عنوان گرافیست و هومان کریمی، سارا مظفری، سپهر جمشید پور، مهراب احمدی، گلی روحانی و امین قاضی به‌عنوان صداپیشه در پنج قسمت اول به‌عنوان صداپیشه همکاری داشته‌اند.

گفتنی است در این مجموعه پویانمایی، از دریچه نگاه یک نوجوان، با اتکا به سبک زندگی ایرانی و اسلامی، به مسائل مختلف و موجود در جامعه ازجمله ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی می‌پردازد.

بر اساس این گزارش سه تابلو نقاشی بوشهر سرزمین مقاومت و مجموعه پویانمایی شهاب از تازه‌ترین تولیدات با حضور میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، رئیس و کارمندان حوزه هنری در استان بوشهر در نگارخانه این اداره رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر