دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۲۸۴
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: آئین یادواره سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید عبدالحسین ابراهیمی تنها با حضور مردم و مسئولان در شهرستان دیر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عاشق خدا که باشی نوزادت را به خدا می‌سپاری و راهی جبهه‌ها و فرمانده دسته اطلاعات و عملیات می‌شوی به کربلای ایران می‌روی و تا آخرین نفس می‌جنگی.

عاشق خدا که باشی می‌شوی عبدالحسین تک ستاره آسمان و ایثار و شهادت و افتخار روستای جبرانی.

این مختصر روایتی شخصیت و منش پاسدار شهید عبدالحسین ابراهیمی تنها، فرمانده دسته اطلاعات و عملیات است که در زمستان ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ شرکت و در منطقه جزیره ام الرصاص مفقودالاثر شد تا اینکه پیکر مطهرش در تاریخ هفدهم تیرماه ۱۳۷۶ به زادگاهش برگشت.

آئین یادواره سی و پنجمین سالگرد شهادت این شهید والامقام با حضور باشکوه مردم شهرستان دیر در روستای جبرانی زادگاه شهید برگزار شد.

امام جمعه بندر دیر صبح یکشنبه در مراسم یادواره شهید عبدالحسین ابراهیمی تنها، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا تاسی به پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین است و بالاتر از آن خدا در قرآن از شهدا تجلیل کرده است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: رزمندگان ما با خدا معامله کرده و جانشان را در راه خدا دادند.

وی عنوان کرد: تجلیل از شهدا وظیفه دائمی ما است چون عزت و سربلندی و حیثیت ما از شهدا است و هر کاری برای این عزیزان کنیم کم است.

امام جمعه دیر گفت: شهدا برای حفظ دین و ناموس و تنها نماندن امام، جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و به وظیفه خود عمل کردند.

وی با بیان اینکه امروز باید ببینیم ما کجای میدان ایستاده‌ایم، افزود: درس بصیرت، معرفت، مسئولیت پذیری، ولایتمداری و روحیه ایثار و شهادت طلبی را از شهدا بیاموزیم.

حسینی تاکید کرد: با بصیرت کامل جهاد تبیین و روشنگری را دنبال کنیم و نگذاریم عده‌ای حقایق را تحریف کنند.

وی یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی با از بین بردن داعش باعث شکست آمریکا شد و نقشه‌های آنها را در خاورمیانه و غرب آسیا بهم ریخت اما عده‌ای به دنبال تحریف این حقایق هستند که باید همه در جهاد تبیین و جلوگیری از تحریف حقایق تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: شهدای کربلای چهار شهدای مظلومی بودند چون با دشمنی دشمنان داخلی یعنی منافقین کوردل عملیات لو رفت.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: نسل جوان و آینده سازان جامعه اسلامی ما آگاهی اوقات فریب منافقین را نخورند که ۱۷ هزار نفر از ملت ما را شهید کردند و عملیات‌هایی لو دادند.

دختر شهید عبدالحسین ابراهیمی تنها گفت: امروز در این روزگاران سخت که دشمنان از هر سو هجوم آورده و گرگ صفتانه دندان طمع می سایند و با جنگ اقتصادی در پی ترویج یاس و ناامیدی است چشم مان به عنایت خاص امام زمان (عج) و زعامت نایب بر حقش و عنایت شهدا است.

زینب ابراهیمی تنها افزود: اگر روزی شهید ابراهیمی تنها با رشادت شب و روز نمی‌شناخت و برای رزمندگان معبر باز می‌کرد، امروز نیز احساس تکلیف و ساده زیستی و توجه او به بیت المال و ایمان و اخلاصش می‌تواند فانوس معبر ما باشد.

هم رزم شهید عبدالحسین ابراهیمی تنها و امام جمعه گله‌دار، گفت: شهید ابراهیمی تنها هم فرمانده بود و هم گمنام و مظلومانه در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید.

حجت الاسلام محمد گنجی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم جهاد تبیین، افزود: دشمنان به دنبال این هستند که حق را باطل و ظالم را مظلوم جلوه دهند وظیفه نخبگان است که جهاد تبیین داشته و نگذارند دشمن به اهدافش برسد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف برگزاری این یادواره همین جهاد تبیین است.

هم رزم شهید ابراهیمی تنها اضافه کرد: این شهید افتخار همه اهالی روستای جبرانی و شهرستان دیر است و ما امروز بعد از گذشت ۳۵ سال آمده‌ایم که با شهدا و بیعت کنیم و خواسته رهبر انقلاب که خواسته شهدا است دنبال کنیم.

وی عنوان کرد: همه ما به دختر شهید اعلام می‌کنیم همان گونه که حضرت زینب (س) راه برادرش حسین (ع) را ادامه داد، شما هم زینب وار راه پدرتان را ادامه می‌دهید ما هم به عنوان هم رزم شهید این مسیر را دنبال می‌کنیم.

گنجی با بیان اینکه در عملیات کربلای ۴ و ۵ در کنار شهید ابراهیمی تنها بوده است، یادآور شد: شهدا وظیفه خود انجام دادند و ما وارث خون شهدا هستیم و باید تلاش کنیم این انقلاب و نهضت را به دست صاحب اصلی اش امام زمان (عج) برسانیم.

جانباز مدافع حرم و فرمانده گردان غواصی منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران، گفت: شهیدان هیچ شاخصه ظاهری نداشتند و بخاطر رابطه معنوی که با خدا داشتند انتخاب شدند.

علیرضا حاجیانی افزود: یک زمانی شهید عزیز غواص در اروند غوص می‌زد و الان غواصان ما در مدیترانه، عمان و دریای یمن غوص می‌زنند.

وی ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند حاج قاسم را از ما بگیرند، تمام است اما حاج قاسم‌ها تربیت و ظهور پیدا کردند.

این جانباز مدافع حرم عنوان کرد: امروز برد خون حاج قاسم به اروپا و کشورهای دیگر رسیده است.

حاجیانی اضافه کرد: خیالتان راحت باشد طبق فرمایش مقام معظم رهبری تا ۲۵ سال آینده اسرائیل را از بین خواهیم برد.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس و هم رزم شهید ابراهیمی تنها، گفت: در اسلام واژه‌ای مقدس‌تر و بالاتر از واژه شهید نیست.

عباس صالح نژاد افزود: هیچکس به اندازه شهدا بر گردن بشریت حق ندارد.

وی یادآور شد: عبدالحسین ابراهیمی تنها فرزندش را رها و راهی جبهه‌ها می‌شود، بچه‌های اطلاعات گمنام هستند و اخلاص در وجودشان موج می‌زد.

همرزم شهید ابراهیمی تنها بیان کرد: هر کدام از ما باید در لبیک به امام خامنه ای مدظله العالی جهاد تبیین را انجام دهیم.

وی با تاکید بر تکریم خانواده معظم شهدا توسط همگان، بیان کرد: باید راه و روش و منش شهدا را ادامه دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر