يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۳۱۸
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

فکرشهر:  مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: مصرف سالانه گاز در این استان ۱۷میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که ۹۹ درصد آن در بخش صنایع مصرف می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مسلم رحمانی افزود: براین اساس در زمان حاضر ۷۳ درصد مصرف گاز استان بوشهر در بحث پتروشیمی‌ها، سه درصد صنایع، ۲۳درصد نیروگاه و کمتر از یک درصد در بخش خانگی، عمومی و تجاری است.

وی بیان کرد: مصرف ۹۹ درصد گاز استان بوشهر در بخش صنایع نکته‌ای مثبت است و نشان می‌دهد این استان یکی از استان‌های است که از گاز برای ارزش افزوده در کشور استفاده می‌کند.

رحمانی اضافه کرد: استان بوشهر بعد از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان با مصرف روزانه بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب گاز به عنوان پنجمین مصرف کننده گاز در کشور شناخته می‌شود.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌ها براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد مصرف گاز گفت: این محدودیت در استان بوشهر در در زمینه نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها اعمال شد که ۴۲ میلیون مترمکعب نیروگاه‌ها و ۷۵ میلیون مترمکعب پتروشیمی‌ها محدود شدند.

رحمانی اضافه کرد: با این وجود در آبان ماه تنها استانی که سه کارخانه سیمان آن از نعمت گاز برخوردار و فعال و نه تنها هیچ محدودیتی شامل آنها نشد بلکه ۹ میلیون مترمکعب نیز بیش از سال قبل استفاده کردند. 

وی ادامه داد: در آذر ماه میزان گازی که به نیروگاه‌ها تحویل داده شد بیشتر از آبان م اما محدودیت پتروشیمی‌ها به میزان ۱۹۴میلیون مترمکعب اعمال شد این در حالی است که  میزان مصرف گاز در شرکت‌های سیمان در این ماه ۱۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.اه

رحمانی اظهارکرد: استان بوشهر در زمینه مصرف خانگی گاز مشکلی ندارد اما در صورتی که اعمال محدودیت برای برخی صنایع تعیین شود نیاز به همراهی وجود دارد.

۳۹ شهر استان بوشهر از گاز برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: از ۴۰ شهر این استان ۳۹ شهر از شبگه گاز برخوردار هستند براین اساس ضریب نفوذ گاز شهری استان ۹۹ درصد است.

وی ادامه داد: تنها شهر فاقد گاز استان بوشهر جزیره خارگ است که به دلیل نبود گاز شیرین امکان گازرسانی به این شهر وجود نداشته است.

رحمانی اضافه کرد: گاز موجود در جزیره خارگ مربوط به چاه‌های فروزان و ابوذر و این گاز سمی است و برای گازرسانی به شهر نیاز به نصب تاسیساتی وجود دارد.

۳۵ روستای استان بوشهر تا دهه فجر از گاز لوله کشی برخوردار می‌شوند 

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۴۳۵ روستای استان بوشهر از گاز لوله کشی برخوردار و ضریب نفوذ گاز در روستاها ۹۸ درصد است.

رحمانی اضافه کرد: براساس مصوبه هیات دولت ۲۳ روستای استان بوشهر باید گازرسانی شوند که براساس برنامه اجرایی امیدواریم تا دهه فجر گازرسانی به این روستاها به پایان برسد.

وی ادامه داد: همچنین افزون براین ۱۲ روستایی که در مجاورت خطوط گازرسانی قرار دارند نیز همزمان گازرسانی می‌شوند.

رحمانی گفت: با گازرسانی به این روستاها ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان به بیش از ۹۹ درصد می‌رسد و استان بوشهر به عنوان یکی از استان‌های برخوردار در بحث گازرسانی تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۲۴۳هزار مشترک در استان بوشهر از گاز استفاده می‌کنند که از این تعداد ۲۳۹هزار مشترکت خانگی، سه هزار و ۵۰۰ مشترک عمومی شامل تجاری، اماکن عمومی، دولتی و آموزشی و ۵۲۳ صنعت از این نعمت برخوردار هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر