دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۳۶۹
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بر اساس راهبردهای رهبر معظم انقلاب باید کارگروه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف فرهنگی، تسهیل‌گری و پیگیری ازدواج و ایجاد اشتغال جوانان تشکیل شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز دوشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر افزود: باید زمینه تسهیل‌گری ازدواج جوانان در همه بخش‌های جامعه فراهم شود که در این راستا تأمین مسکن جوانان در نهضت جهش تولید مسکن در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مهمترین زیرساخت تشکیل خانواده و ازدواج جوانان است، بیان کرد: باید اقدام‌‎های لازم در ایجاد اشتغال جوانان به سرعت انجام و فرصت‌های شغلی موردنیاز آنان فراهم شود.

محمدی‏‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه نبود اشتغال از عوامل کاهش میزان ازدواج است باید اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: بررسی علمی و کارشناسانه موضوع‎‌های این چنینی از طریق دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌تواند نقش موثر در برون رفت از مشکلات و ارائه راهکارهای کاربردی داشته باشد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین در راستای توجه به شاخص‌های جمعیتی استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان بوشهر برای انجام فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی در عرصه راهبردهای سیاست کلی جمعیت  باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: شاخص‌های جمعیتی باید بر اساس فرهنگ بومی نقاط مختلف استان بوشهر مورد توجه ویژه واقع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر