دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۴۰۸
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا چهارشنبه استان بوشهر تحت تاثیر  دو سامانه پربارش، شاهد  بارش‌های سنگین رگباری، سیلاب، آبگرفتگی و وزش تندباد و صاعقه قرار می گیرد.

به گزارش فکرشهر از  صداوسیما، فرج اله شکوهی‌پور بیان کرد: بررسی آخرین الگو‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز چهارشنبه (۸ دی) تا اوایل دوشنبه آینده (۱۳ دی) خلیج فارس و استان بوشهر تحت تأثیر دو سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

 وی پیش‌بینی کرد بارندگی‌های موج اول از روز چهارشنبه روی شمال خلیج فارس و نیمه شمالی استان آغاز شود و به تدریج روز پنج‌شنبه ضمن تقویت و توسعه بارندگی بر روی خلیج فارس و تمام نقاط استان، بارش‌ها به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد ادامه یابد.

 مدیرکل هواشناسی استان  گفت: از روز جمعه فعالیت موج بارشی جدید به صورت بارش پراکنده در استان آغاز می‌شود که انتظار می‌رود از بعدازظهر شنبه فعالیت این موج شدت یابد و تا ظهر یکشنبه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه مناطق جنوبی سبب بارندگی‌های سنگین به صورت رگباری همراه با رعد و برق شدید و تندباد شود.

شکوهی پور عنوان کرد: روز یک‌شنبه ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود. همچنین بارش خفیف برف در ارتفاعات همجوار استان فارس دور از انتظار نیست.

 وی تاکید کرد: روز پنجشنبه و از اواخر وقت شنبه تا ظهر یکشنبه به‌ویژه در روز یکشنبه آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی رخ می‌دهد، جاری شدن سیلاب موقت در بیشتر مناطق استان به‌ویژه شهرستان‌های عسلویه، جم، دیر، کنگان و بخش‌هایی از دشتی به ویژه در روز یکشنبه، وقوع صاعقه و رعدوبرق شدید و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی، وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب به زیرساخت‌های ساحلی و شهری، خسارت به مزارع و باغ‌‎ها، احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی محور‌های جاده‎‌ها به‌ویژه در جنوب استان در روز  یکشنبه از دیگر پیامد‌های این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی استان  گفت: برای مدیریت این شرایط باید راهکار‌هایی برای عبور سیلاب‌های احتمالی، خودداری از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق، پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از فعالیت‌ها و تردد‌های دریایی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و تردد‌های جاده‌ای به علت لغزندگی و سیلابی شدن جاده‌ها و راهکار‌هایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی مد نظر قرار بگیرد.

 به گفته شکوهی پور، به دلیل شرایط سخت جوی و دریایی و اختلال در تردد‌های دریایی و هوایی، باید تمهیدات لازم برای تامین نیاز‌های ضروری در جزیره خارگ اندیشیده شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر