شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۵۳۱
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: پویش ملی ایرانی سرسبز با عنوان "هر ایرانی یک درخت" روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در این آیین در گفت وگو با ایرنا افزود: پویش مردمی ایران سرسبز فرصتی است تا با حضور قشرهای مختلف مردم و گروه‌های جهادی، پوشش گیاهی  احیا و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین افراد جامعه نهادینه شود.

غلامرضا منتظری هدف از اجرای این طرح را حفاظت و احیا جنگل‌ها، توسعه جنگل و فضای سبز، کمک به طبیعت گردی و ارتقای نقش مردم و گروه‌های جهادی در توسعه نهال‌کاری و فضای سبز عنوان کرد.

وی بیابان زدایی و کاهش گرد و غبار را از جمله دیگر هدف‌های پویش ایرانی سرسبز معرفی کرد.

به گفته منتظری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بر حسب وظیفه، هرسال با اجرای طرح‌های احیای جنگل‌ها، مراتع و مدیریت آبخیزها نسبت به سرسبزی و افزایش پوشش گیاهی تلاش می‌کند و امسال نیز در تداوم همین مسیر ابتکارات گسترده‌ای را با همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه پویش مردمی ایرانی سرسبز دائمی است گفت: در این آیین در سطح ۵۰ هکتار نهال در شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیر و دشتستان کاشته می‌شود.

منتظری بیان کرد: براین اساس گونه‌های بومی از جمله کُنار، کهور ایرانی، انواع آکاسیا و گونه‌های غیر جنگلی از جمله گونه بُرهان کاشته می‌شود.

وی سطح عرصه‌های جنگلی استان بوشهر را ۲۲۸هزار و ۱۶۷ هکتار اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر