يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۹۹۵
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولین باید در تمامی کارها شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند و زندگی فاطمی داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر چهار شنبه در جمع رؤسا، اعضای هیئت‌علمی و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به ویژگی شخصیتی آن حضرت ابراز داشت: معیار حضرت زهرا (س) برای انجام هر کاری، کسب رضایت الهی بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم زندگی فاطمی داشته باشیم، باید شاخصه و ملاک ما نیز کسب رضایت الهی باشد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: با اشاره به دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی افزود: شهید سلیمانی تربیت‌شده مکتب فاطمیه بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شهید سلیمانی به معنای واقعی در زندگی شخصی و کاری خود خلق‌وخوی مکتب اهل‌بیت (ع) گرفته بود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تواضع، اخلاص، شجاعت و به‌ویژه مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین صفات و ویژگی‌های سردار قاسم سلیمانی بود که برگرفته از مکتب فاطمی بود که مسئولین باید این ویژگی‌ها را مدنظر خود قرار دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به مسئولین و اعضای هیئت‌علمی گفت: هر جا و در هر موقعیتی هستیم باید مسئولیت‌پذیر باشیم و برای رضای خدا تکلیف خود را به نحو احسن انجام دهیم، همان‌گونه که شهید سلیمانی بزرگ‌شده مکتب اهل‌بیت (ع) تمامی کارهای خود را بر اساس و ملاک رضای خدا انجام می‌داد مسئولین ما نیز باید شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: یکی از چهره‌هایی که در سلسله جریان عظیم اسلام و بعد از نبی مکرم اسلام (ص) به تبیین دقیق مسائل دینی پرداختند، حضرت فاطمه زهرا (س) بودند و در کنار و بعد از ایشان امامان معصوم (ع) این وظیفه را بر عهده گرفتند و در طول قرون و اعصار بعدی، علما و مراجع تقلید، این جریان عظیم را ادامه دادند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نبی مکرم اسلام (ص)، تعبیرات بلندی در مدح حضرت فاطمه زهرا (س) داشته‌اند که نشان‌دهنده جایگاه والای ایشان است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: استواری و سرافرازی انقلاب اسلامی ایران در این ۴۰ سال با دشمنی‌های زیاد نیز از تجلیات تأثیری شخصیت حضرت زهرا (س) است.

هم‌زمان با شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم سوگواری با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

فکرشهر: در یادواره شهدا محله جبری بوشهر با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و فرماندهان نیروهای مسلح در استان بوشهر از خانواده این شهیدان تجلیل شد

به گزارش فکرشهر از تسنیم، دومین یادواره شهدای محله «جبری» شهر بوشهر شامگاه سه‌شنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح استان، خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم در مصلا بوشهر برگزار شد.

در این آیین پس از اجرا چند برنامه در وصف شهدای والامقام، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام، پیشینه تاریخی مبارزاتی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این استان در عرصه مبارزه با متجاوزان و ظالمان دارای پیشینه تاریخی طولانی دارد.

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مبارزه با استعمار و استکبار دارای شهید است خاطر نشان کرد: رزمندگان استان بوشهر در مبارزه مستقیم با استکبار جهانی در خلیج‌فارس چند بار سیلی محکم به آمریکا زده‌اند که نشان از سلحشوری مردم این سرزمین دارد.

وی حماسه شهید نادر مهدوی و همرزمانش در رویارویی با آمریکا در خلیج‌فارس در 16 مهر سال 1366 را یکی از افتخارات این استان دانست و بیان کرد: آمریکا در خلیج‌فارس بیش از 9 بار از رزمندگان نیروی دریایی سپاه سیلی خورده است.

در این مراسم ضمن رونمایی از شناسنامه شهدای محله جبری شهر بوشهر 22 خانواده شهدای این محله مورد تجلیل قرار گرفتند.

تشییع شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای محله جبری بوشهر بود.

در این آیین نوجوانان بوشهری با سرود در وصف شهدای والامقام جلوه دیگری به این مراسم دادند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر