جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۰۷۴
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: برای تکمیل طرح‌های راهسازی در استان به افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرزاد رستمی در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: در استان بوشهر ۴ هزار و ۴۳۴ کیلومتر راه داریم که ۶۸۵ کیلومترآن بزرگراه و بقیه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است.
 
وی با بیان اینکه برای تکمیل راه‌های در دست اجرا در استان بوشهر نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، ادامه داد: سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های راه و شهرسازی در استان هزینه می‌شود.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه کریدور ساحلی بزرگراه بزباز- بندو به طول ۲۲ کیلومتر با ارزش روز ۵۰۰ میلیارد ریال یکی از طرح‌های مهم است افزود: عملیات نهایی و بخش جزئی از آسفالت این مسیر باقی مانده بود که در حال انجام است و تنها ایمن سازی مسیر باقی مانده که تا دهه فجر یا پایان سال این طرح به بهره برداری می‌رسد.
 
وی افزود: کنارگذر کنگان – دوراهک یک دیگر از طرح‌هاست که قطعه سوم آن به طول ۱۳ کیلومتر، ابنیه و زیرسازی تقاطع غیرهمسطح ریز – دوراهک تکمیل شده و با تخصیص قیر مورد نیاز به زودی عملیات آسفالت آن شروع می‌شود و ایمن سازی مسیر در نیمه اول سال ۱۴۰۱ انجام و این کنارگذر به صورت کامل زیربار ترافیک می‌رود.
 
رستمی خاطرنشان کرد: البته ۱۸ کیلومتر از این مسیر پیش از این زیر بار ترافیک رفته است و بخش عمده‌ای از آسفالت ۱۳ کیلومتر نهایی انجام شده و تنها ایمن سازی مسیر مانده که در سال آینده انجام می‌شود.
 
وی بیان کرد: جاده وفاق حد فاصل دیر – کنگان به طول ۹ کیلومتر و با هدف رونق گردشگری منطقه به صورت ساحلی ساخته شده که ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت تزریق اعتبار، امکان بهره‌برداری از آن تا سال آینده فراهم می‌شود.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر عنوان کرد: محور اهرم – برازجان از دیگر محورهاست که بخشی از قیرآن تخصیص یافته و ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت است و به دنبال دریافت مقدار قیر بیشتر از وزارتخانه هستیم تا تمام مسیر آسفالت شود.
 
وی ادامه داد: ورودی شهر دیلم هم از دیگر مسیرهاست که در صورت تخصیص اعتبار، با بستن قرارداد با قرارگاه خاتم یا پیمانکار جدید عملیات اجرایی آن را شروع کنیم.
 
رستمی گفت: باند دوم مسیر کمربندی گناوه از دیگر مسیرهاست که موضوع تملک اراضی مسیر مطرح است و در صورتی که موفق به توافق با مالکین این مسیر بشویم با توجه به زیرسازی عمده این مسیر، روسازی آن هم شروع می‌شود.
 
وی افزود: مسیر اتصالی بندرریگ به گناوه به طول ۱۳ کیلومتر از دیگر طرح‌هاست که مشغول نصب علائم ایمنی هستیم و به زودی به بهره برداری می‌رسد و مسیر دیگر جاده جم –فیروزآباد و جاده دالکی به کنارتخته است که همزمان در حال کار است و  عملیات آسفالت جم به فیروزآباد هم به زودی شروع می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر