دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۲۴۳
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: مدیریت جهاد کشاورزی دشتی گفت: این شهرستان با تولید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه نشای کشاورزی قطب اول این استان و جنوب کشور در تولید نشای محصولات جالیزی است.

به گزارش فکرشهر، شیرعلی بهادری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های استان بوشهر ۱۸۰ هکتار در دشتی قرار دارد که بیش از یک سوم گلخانه های این استان است.

وی ادامه داد: از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه نشای تولیدی در استان بوشهر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون آن در گلخانه‌های شهرستان دشتی تولید می‌شود.

بهادری، به استقبال بسیار خوب بازار کشور از تولیدات گلخانه ای اشاره کرد و گفت: بیشتر نشای تولیدی دشتی شامل گوجه فرنگی است که علاوه بر استان بوشهر مزارع استان‌های همجوار فارس، خوزستان و هرمزگان را نیز تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: امسال درسطح ۱۵۴ هکتار از گلخانه های دشتی گوجه فرنگی کشت شد که برداشت آن از نیمه آذر ماه شروع شده و پیش بینی می‌شود ۳۳ هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

بهادری به مزایای کشت گلخانه ای اشاره کرد و افزود: در کشت گلخانه ای کمتر از یک سوم فضای باز آب مصرف می‌شود و با توجه به مشکل تامین آب و منفی شدن بیشتر دشت‌های آبی استان بوشهر و دشتی بهترین و با صرفه ترین راه برای توسعه کشاورزی گلخانه است.

مدیر جهادکشاورزی دشتی بیان کرد: در کشت گلخانه‌ای مصرف سم و کود بسیار کمتر و تولید محصول در حد ارگانیک است و با توجه به سالمتر بودن محصول گلخانه ای مردم نیز از محصول گلخانه ها استقبال بیشتر و بهتری دارند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر نیز ۲۱ هکتار گلخانه دیگر در دشتی در دست تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات است که پیش بینی می شود در نیمه اول سال آینده به سطح گلخانه های شهرستان دشتی افزوده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر