يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد بوشهر:
کد خبر: ۱۰۴۳۸۹
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: پیگیری برای تمدید پایتخت قرآنی بوشهر (۱۴۰۰) توسط مدیرکل و معاونان این اداره کل از معاونت تخصصی مربوطه در حال انجام است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ابراهیم کامران افزود: بوشهر برای سال جاری به افتخار مهم پایتخت قرآنی ایران دست پیدا کرد که محدودیت‎‌های اعتباری و همزمانی با تغییر دولت منجر شد تا استان بوشهر نتواند برنامه‏‎‌های خود را تمام و کمال اجرایی کند.

وی بیان کرد: در ارتباط با بوشهر پایتخت قرآنی ۱۴۰۰ یک سری برنامه‌‎های فاخری نیز برگزار شد که ضعف در اطلاع رسانی مانع از بازتاب مناسب آن شد.

کامران ادامه داد: با این حال اکنون تمدید این افتخار ارزشمند در دست پیگیری است تا استان بتواند به شایستگی از عنوان پایتختی قرآن دفاع کند.

وی افزود: استان بوشهر در زمینه فعالیت‎‌های قرآنی استانی پیشگام است که بدون شک با تمدید پایتختی قرآن شایستگی‎‌های این استان بیشتر بروز و ظهور پیدا می‎‌کند.

کامران عنوان کرد: در استان بوشهر ۹۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت (۵۰ موسسه زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد و مابقی زیرمجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر) فعال است که با وجود همه‌‎گیری کرونا برنامه‌های متنوعی را اجرایی کردند.

وی ادامه داد: استان بوشهر در شاخص روستای قرآنی نیز پیشگام کشور است که این مهم در نخستین انتخاب روستای قرآنی به چارک شهرستان دشتی رسید.

 رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: این استان در کنار برنامه‏‌های پایتخت قرآنی ۱۴۰۰ برنامه‌‎های هفته قرآنی بوشهر نیز در پیش دارد که از هم اکنون برنامه‌‎‏های آن در حال تدارک است.

کامران عنوان کرد: ۱۶ اسفند، روز رحلت مرحوم معتقد اهرمی به عنوان روز قرآنی این استان ویژه ‎برنامه‌های مختلفی با رویکرد ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان بوشهر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این استان در چند سال گذشته در فعالیت‌‏های قرآنی جزو سه استان برتر کشور بوده و این پیشگامی منجر به انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی شده است.

کامران در بخش دیگری اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در راستای سلسله برنامه‌های بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران در سال۱۴۰۰، سی‌وسومین کرسی تلاوت قرآن کریم سه‎‌شنبه شب در هیئت مذهبی منتظران حضرت مهدی(عج) مسجد خاتم‌الانبیا(ص) بوشهر برگزار می شود.

وی عنوان کرد: این محفل معنوی با تلاوت مهدی غلام‌نژاد، عباس هاشمی و حبیب صداقت از قاریان بین‌المللی، سخنرانی و ارائه محفوظات عبدالرضا برازجانی، حافظ کل قرآن و با اجرای محمد جماله و حامد یوسفی همراه است.

کامران افزود: همچنین این محفل نورانی روز چهارشنبه، ۲۲ دی‌ماه در مصلای نماز جمعه شهر دالکی از توابع شهرستان دشتستان برپا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر