جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان بوشهر از برگزاری نخستین کنگره باستان‌شناسی زیر آب در سیراف خبر داد.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، محمد‌ابراهیم فروزانی ظهر امروز در بازدید از شهر باستانی این شهر با اشاره به اهمیت این شهر اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه مورد تاکید قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۴۴
سه‌شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان بوشهر از برگزاری نخستین کنگره باستان‌شناسی زیر آب در سیراف خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، محمد‌ابراهیم فروزانی ظهر امروز در بازدید از شهر باستانی این شهر با اشاره به اهمیت این شهر اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه مورد تاکید قرار دارد.

\n\n

وی از برگزاری نخستین کنگره باستان‌شناسی زیر آب در سیراف خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت تاریخی این منطقه و بکر بودن آن، ما برنامه‌ای با پژوهشکده سازمان داشته‌ایم و با همت و حضور رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی، در حال رایزنی و برنامه‌ریزی برگزاری کنگره سیراف و باستان‌شناسی خلیج فارس و مهم‌تر از آن باستان‌شناسی زیر آبی هستیم.

\n\n

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان بوشهر اهمیت شهر سیراف را به دوران‌های مختلف نسبت داد و گفت: شهر سیراف علاوه بر اینکه آثار تاریخی مهمی از دوران ساسانیان دارد، از دوران اسلامی نیز آثار تاریخی برجسته‌ای در این شهر موجود است.

\n\n

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر، در ارتباط با اهمیت این منطقه در حوزه گردشگری اظهار داشت: این منطقه علاوه بر سواحل زیبایی که دارد، آثار تاریخی آن گواه و گویای تمدنی است که در این منطقه بوده است.

\n\n

وی ادامه داد: این بندر باستانی با قرار داشتن در مسیرهای ارتباطی، جایگاه بندر تجاری شاخص خلیج فارس و مرکزیت ادیان گوناگون بوده که مرکز دریانوردی ایران بوده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر