جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۵۸۵
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰

فکرشهر: رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدارس و مراکز غیردولتی باید بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی را توام با هم مورد توجه قرار دهند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدمهدی ملاکی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان گناوه اظهار داشت: بسیاری از حقوق و مزایای قانونی برای مدارس غیر دولتی در کتاب آئین نامه قوانین این مدارس بیان شده است لذا مطالعه این کتاب توسط همه موسسین و مدیران مدارس غیر دولتی ضروری است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در نظر داریم با رعایت چارچوب و قوانین مدارس غیر دولتی، در ارتقا کیفیت علمی و آموزشی مدارس و مراکز و آموزشگاه‌های غیر دولتی سطح استان گام‌های بلندی برداریم.

وی ادامه داد: همه کسانی که به عنوان یک مؤسس و مدیر مرکز آموزشی وارد این عرصه شده‌اند با علاقه و عشق درونی به تعلیم و تربیت برای کمک به فرزندان میهن خود قدم در این راه نهاده‌اند و ما هم در این راه در کنار شما هستیم.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر قانون باعث اعتلای مدارس و مراکز غیردولتی است گفت: همگی باید مقید به اجرای آئین نامه‌ها و قوانین باشیم و بررسی مشکلات نیز در چارچوب قانون پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر مدارس و مراکز غیردولتی بخواهند از حمایت برخوردار باشند باید بهبود کیفیت آموزش و پرورشی را رعایت کنند و بحث پرورشی و آموزشی باید توأم با هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس غیر دولتی بال آموزش و پرورش است گفت: همه مدیران و موسسین نسبت به برطرف کردن معایب مدارس خود اقدام کنند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: نسبت به رعایت موازین و آئین نامه‌های قوانین مدارس غیر دولتی توجه ویژه داشته باشید.

وی خاطر نشان کرد: در نشست‌ها و همفکری‌ها و کمک به مدارس غیر دولتی تلاش خواهیم کرد و نگاه ما نگاه تعاملی در چارچوب قانون است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه در این نشست اظهار داشت: حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز که ۲۱ درصد دانش آموزان شهرستان را شامل می‌شود در مدارس غیر دولتی شهرستان گناوه تحصیل می‌کنند.

اسکندر احمدی افزود: ۴۱ مدرسه غیر دولتی، ۱۴ زبان سرا ،۱۶ مرکز علمی آزاد و حدود ۵۸ پیش دبستانی در شهرستان گناوه وجود دارد.

وی با اشاره به مشارکت، همراهی و همکاری خوب مردم و خیرین شهرستان گناوه در کمک به مدارس دولتی و غیر دولتی و ساخت و ساز مدرسه در شهرستان گفت: در حال حاضر ۴ پروژه ساخت مدرسه خیر ساز فعال در شهرستان است و به زودی احداث دو مدرسه دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدارس غیر دولتی باید در بهبود کیفیت و ایجاد رقابت سالم و استفاده از ظرفیت موجود بهره لازم را ببرد و آموزش و پرورش نیز باید تلاش بیشتری برای رفع مشکلات و حمایت داشته باشد و اداره کل نیز توجه بیشتری به شهرستان گناوه داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر