شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۸۵۹
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: همه متولیان امور فرهنگی باید ارزش‌گذاری و اولویت‌دهی فرزند آوری و آرامش در خانواده را به مردم القا کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالرحیم افروغ صبح دوشنبه در کارگروه فرهنگی شورای راهبردی جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: حوزه فرهنگ نقش بسیار مهمی را در زمینه‌های مختلف دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: همه متولیان امور فرهنگی باید ارزش‌گذاری و اولویت‌دهی فرزند آوری و آرامش در خانواده را به مردم القا کنند.

افروغ الگوسازی برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری را ضروری دانست و بیان کرد: نمی‌توانیم چیزی را از جوانان بخواهیم که خود عامل به آن نباشیم، باید الگوی ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری را در بین مسئولین نهادینه کنیم.

عامل کاهش زاد و ولد فرهنگ است

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت، یکی از معضلات جامعه امروزی در کشور را کم شدن ازدواج و زاد و ولد دانست و گفت: عامل اساسی کاهش رشد جمعیت در کشور و کم شدن موالید در کشور فرهنگ است، که موجب نزولی شدن نرخ رشد فرزند آوری در کشور است.

حجت الاسلام موسی کمالی، افزود: در واقع کم‌رنگ شدن معنویات و ارزش‌های دینی نیز در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است؛ فرزندی که پیامبر اسلام در خصوص آن تأکیدات فراوانی دارد امروز در بین برخی از خانواده‌ها از آن با نام نان‌خور اضافه و یک‌بار اضافی نام‌برده می‌شود که نشان می‌دهد از فرهنگ و باور دینی در این زمینه فاصله گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه وقتی فرهنگ در یک خانواده تغییر کرد، این تغییر را به جامعه می‌دهد و در نگاه تصمیم گیران و دست‌اندرکاران نیز تأثیر می‌گذارد، تاکید کرد: ما نتوانستیم جایگاه ارزشی نگاه به خانواده و فرزند و همچنین جایگاه فرزند در خانواده را درست تبیین کنیم.

لزوم ترویج ازدواج آسان، بهنگام و پایدار

مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت اظهار داشت: کار اولیه این است که ازدواج آسان، بهنگام و پایدار را در کشور داشته باشیم و در کنار این موضوع آموزش‌های مهارتی، کارهای پژوهشی، تنویر اذهان عمومی و تشویق به‌موقع در کنار حمایت‌های والدین می‌تواند در سیر صعودی ازدواج‌ها و فرزند آوری نقش داشته باشد.

حجت الاسلام کمالی با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات ازدواج جوانان اقتصادی است ولی بخش اعظم آن مشکلات فرهنگی است، گفت: برای شروع کار در حوزه فرهنگی در نظر است ۲۲ ازدواج آسان را تا ۲۲ بهمن رقم بزنیم و زوجین به جای عروسی تالاری ازدواج ماه عسلی داشته باشند.

وی ادامه داد: ازدواج ماه عسلی به این شکل صورت گیرد که زوجین بدون تشریفات و مراسم‌های پرهزینه، برای شروع زندگی به ماه عسل بروند و زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر