سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۸۷۴
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴

فکرشهر: مسئول ام.آر.آی بیمارستان آموزش درمانی قلب بوشهر گفت: ام.آر.آی در مرکز استان بوشهر برای بیماران تالاسمی راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر، معصومه قلی زاده تنگستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با راه‌اندازی ام. آر. آی T۲ Star در بیمارستان قلب بوشهر نیاز بیماران تالاسمی استان بوشهر به سفر درمانی برای دریافت این خدمت برطرف شد.

وی گفت: پایش میزان رسوب آهن در اندام‌های حیاتی بیماران تالاسمی و سنجش آن از اهمیت و ضرورت بالایی برای درمان این عزیزان برخوردار است و این موضوع تنها با نوع خاصی از تصویربرداری در ام. آر. آی با عنوان T۲ Star صورت می‌گیرد.

قلی زاده با اشاره به اینکه تا پیش‌ازاین انجام این نوع از ام. آر. آی در خارج استان بوشهر صورت می‌گرفت، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته ارائه این خدمت با کیفیت بالا در مرکز ام. آر. آی بیمارستان قلب بوشهر امکان‌پذیر شد تا نیاز بیماران تالاسمی استان بوشهر به سفرهای خارج از استان برطرف شود.

وی با ابراز قدردانی از پیگیری‌های مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: بر اساس پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته از روز پنجشنبه هفتم بهمن سال جاری این خدمت جدید برای ۱۵ بیمار تالاسمی آغاز شده است.

ام. آر. آی T۲ Star نوعی خاص از تصویربرداری است که برای بررسی میزان رسوب آهن در اندام‌ها انجام می‌پذیرد و برای ادامه درمان بیماران تالاسمی نیز در مرحله نخست سنجش میزان رسوب آهن اهمیت دارد که با این نوع ام. آر. آی امکان‌پذیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر