سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هم‌اکنون بخش اعظم حضور گردشگران در استان بوشهر مربوط به ایام تعطیلات نوروز است و در دیگر فصول سال، کمتر شاهد حضور گردشگران در بوشهر هستیم.\n\nبه گزارش فکرشهر، تعطیلات نوروزی به پایان رسید و مسافران نوروزی که در این روزها تعطیلات خود را در دیگر استان‌ها سپری کرده بودند، به خانه‌های خود بازگشتند.\n\nاستان بوشهر نیز در این فصل میزبان خیل عظیم مسافران نوروزی بود و شاید بیش از جمعیت استان، مسافران نوروزی به این استان آمده بودند که البته به آمارها نمی‌توان خیلی اعتماد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۱
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳

فکرشهر: هم‌اکنون بخش اعظم حضور گردشگران در استان بوشهر مربوط به ایام تعطیلات نوروز است و در دیگر فصول سال، کمتر شاهد حضور گردشگران در بوشهر هستیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، تعطیلات نوروزی به پایان رسید و مسافران نوروزی که در این روزها تعطیلات خود را در دیگر استان‌ها سپری کرده بودند، به خانه‌های خود بازگشتند.

\n\n

استان بوشهر نیز در این فصل میزبان خیل عظیم مسافران نوروزی بود و شاید بیش از جمعیت استان، مسافران نوروزی به این استان آمده بودند که البته به آمارها نمی‌توان خیلی اعتماد کرد.

\n\n

ایران دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری است که در فصول مختلف سال شاهد سفرهای مردم از استانی به استان دیگر هستیم ولی بخش اعظم حضور گردشگران در استان بوشهر مربوط به ایام تعطیلات نوروز است و در دیگر فصول سال، کمتر شاهد حضور گردشگران در بوشهر هستیم.

\n\n

آب و هوای مناسب استان بوشهر در این ایام باعث می‌شود که مسافران نوروزی حتی با وجود اطلاع از عدم وجود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، به این استان سفر کنند و از ساحل این استان و آب و هوای مناسب آن استفاده کنند.

\n\n

اگر با این پیش‌فرض که گرمای هوا عامل عدم حضور گردشگران در استان بوشهر در دیگر فصول سال است، به موضوع نگاه کنیم، این سوال مطرح می‌شود که چرا در جزیره کیش و قشم و دبی و ابوظبی و  . . . که آب و هوایی شبیه بوشهر دارند، در گرمای تابستان هم شاهد حضور گردشگران هستیم.

\n\n

جاذبه‌های گردشگری، برگزاری جشنواره‌های مختلف، استقرار زیرساخت‌های مناسب گردشگری، ایجاد و راه‌اندازی تفریحات دریایی با نشاط و . . . از مهمترین پاسخ‌ها به این سوال است.

\n\n

علی‌رغم جاذبه‌های بالایی که می‌توان در بخش گردشگری استان بوشهر ایجاد کرد، تاکنون به‌خوبی به توسعه زیرساخت‌های گردشگری پرداخته نشده است و گردشگری استان بوشهر در انحصار نوروز باقی‌مانده است.

\n\n

ایجاد دهکده‌های گردشگری در استان بوشهر

\n\n

استاندار بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر داشته‌ایم و این موضوع را در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر نیز مطرح کردیم.

\n\n

مصطفی سالاری به ایجاد دهکده‌های گردشگری در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: دهکده‌های گردشگری استان در شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم و دلوار مصوب و تدوین شده است.

\n\n

وی ادامه داد: استان بوشهر ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد و تلاش داریم که زمینه برای حضور گردشگران در فصول مختلف سال در استان بوشهر فراهم شود.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/01/4/1629671.jpg

\n\n

ستاندار بوشهر به افزایش میزان حضور گردشگران نوروزی در استان بوشهر در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی مناسب زمینه را برای بهره‌مندی مناسب تر مسافران نوروزی از زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر فراهم سازیم.

\n\n

وی به آغاز ساخت دهکده گردشگری بوشهر اشاره کرد و گفت: دهکده گردشگری بوشهر با وسعت ۱۰۰ هکتار احداث می‌شود که هم اکنون عملیات اجرایی این دهکده در وسعت ۳۰ هکتار اغاز شده است و ۷۰ هکتار دیگر نیز برای ساخت این دهکده گرفته‌ایم و در آینده نیز تلاش می‌کنیم که ۹۰ هکتار دیگر به وسعت آن اضافه شود.

\n\n

سالاری افزود: تلاش داریم که به خوبی از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر استفاده کنیم و رونق گردشگری نیازمند حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

\n\n

زمینه حضور گردشگران در فصول مختلف سال در استان فراهم می‌شود

\n\n

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز در گفتگو با مهر بیان داشت: دولت یازدهم تاکید بسیار زیادی مبنی بر توسعه گردشگری دارد و ما نیز در استان بوشهر در این راستا برنامه‌ریزی کرده و طرح‌های مهمی را در دستور کار داریم.

\n\n

ناصر امیرزاده در ارتباط با سوال خبرنگار مهر در ارتباط با انحصار گردشگری بوشهر در ایام نوروز، گفت: این موضوع را به خوبی در برنامه داریم و تلاش داریم که به غیر از نوروز در دیگر فصول سال نیز شاهد حضور گردشگران در استان باشیم.

\n\n

وی ادامه داد: در ایام نوروز در برخی از شهرهای استان بوشهر شاهد حضور گسترده گردشگران به میزان چند برابر جمعیت آن شهرها هستیم که این موضوع یک آسیب محسوب می‌شود.

\n\n

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: ایجاد توازن حضور گردشگران در استان بوشهر را در دستور کار داریم و در این راستا باید تلاش کنیم که زمینه برای حضور گردشگران در همه فصول سال فراهم شود.

\n\n

وی تاکید کرد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین استانداری بوشهر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا شده است که این تفاهم نامه می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری استان داشته باشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر