چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۰۶۲
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: زنده یاد حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع بزرگ ، مشاور امین و مورد اعتماد امام (ره) بود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی چهارشنبه شب در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی در مصلای جمعه این شهر افزود:رهبر معظم انقلاب در پیام خود به ابعاد شخصیت علمی و عملی و سلوک اجتماعی این مرجع عالیقدر اشاره می کند و  یکی از ویژگی های برجسته این عالم و شخصیت بزرگ را مرجع بصیری دانسته که بیش از یک قرن عمر با برکت کرد.

وی اظهارداشت: آیت الله گلپایگانی همواره در دوران ستمشاهی و انقلاب در کنار و یار و همراه امام راحل و پشتیبان و حامی نظام و ملت و به تعبیر رهبری در زمره برترین شاگردان حضرت آیت الله بروجردی بود .

رکنی حسینی به  ابعاد ویژگی عالم جلیل القدر آیت الله گلپایگانی اشاره کرد و گفت: دلسوزی ناصحانه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از ویژگی های بارز این مرجع بزرگوار  است.

وی افزود: اگر نگاهی بر دیدگاه سیاسی مرجع بصیر بیاندازیم ، ایشان از انقلابی ترین علمای معاصر هستند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: دفاع از حریم اهل بیت (ع) از دیگر ویژگی های آیت الله گلپایگانی است.

وی بیان کرد: این مرجع بصیر در فتنه ۸۸ از نظام و انقلاب و ولایت حمایت کرد و تاکید می کرد که باید حرمت رهبری حفظ شود.

رکنی حسینی به نقش مرجعیت اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان شیعه مدافعان حریم مکتب اهل بیت (ع) هستند و اگر آنها نبودند ،  از اسلام و اهل بیت (ع) خبری نبود.

وی اظهارداشت: مرجعیت شیعه همواره دیده بان و مرزبانان اعتقادی و ایمانی بوده اند  و اجازه نمی دهند علیه مکتب اهل بیت (ع) تبلیغی صورت گیرد تا بر مسلمانان و شیعیان مسلط شوند.

امام جمعه گناوه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، مکتب اهل بیت (ع) پویا و بالنده و مردم بیشتر آن را شناخته اند.

وی بیان کرد: تا سال ۱۳۵۷ کل شیعیان  ۷۰ میلیون نفر بودند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت به بیش از ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است.

رکنی حسینی افزود: اگر شیعه و مکتب اهل بیت (ع) در جهان می درخشد از برکات  انقلاب و زحمات همه مراجع است.

آیت‌الله  صافی گلپایگانی(ره) بامداد سه‌شنبه هفته جاری  در سن ۱۰۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر