يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۶۰۹۴
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

فکرشهر: عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس مرکز تحقیقات زیست فناوری دریایی خلیج فارس بوشهر گفت: ماموریت دانشگاه نسل سوم، تبدیل و ترجمان دانش کسب شده به جامعه است به همین دلیل امروز به این نوع دانشگاه‌ها نیازمند هستیم.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پروفسور ایرج نبی‌پور در نشست با معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروز دهکده دانایی که در سطح بین المللی نگاه ویژه ای به آنها شده و با سرعت چشمگیری در حال توسعه و پیشرفت هستند برای پیشرفت علم ضروری به شمار می‌رود.

وی اظهارداشت: در همین ارتباط طراحی و نقشه اولیه دهکده دانایی بوشهر برای نخستین بار در کشور تهیه و تدوین شده است.

نبی پور افزود: خلیج‌فارس دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به زیست‌فناوری دریایی این آبراه اشاره کرد که می‌تواند نقش مهمی در تولید سوخت از جلبک‌ها، تهیه غذا و تامین دارو داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه زیست‌ فناوری پزشکی دریایی گفت: زیست‌ فناوری دریایی در گستره صنایع غذایی، توسعه شیوه‌های نوآورانه بر پایه فناوری برای کشت و پرورش گونه‌های آبزیان دریایی و ارائه و یا افزایش کارایی و کیفیت محصولات غذایی دریایی با معرفی گونه‌های جدید برای کشت و پرورش از طریق درک بهتر بنیان مولکولی و فیزیولوژیک تولیدمثل، رشد، نمو و کنترل این فرایندها، توجه نشان می‌دهد.

 عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی اضافه کرد: امروز درمان بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و قلبی و عروقی بدون نگاه به زیرساخت‌های بیولوژیک، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ارزشی امکان‌ پذیر نیست و هر کدام از این مسائل بر روی یکدیگر تأثیرگذار هستند.

نبی پور یادآورشد: محققان معتقدند برای مقابله با این بیماری‌ها به شبکه‌ای احتیاج است که بر تمام شبکه‌ها حاکم باشد و طب مدرن در این زمینه کارساز نیست و پس از بررسی‌های بسیار سیستم پزشکی تحت عنوان ”p۴” مطرح شد که بر اساس آن برای درمان بیماری‌ها نسخه واحدی وجود ندارد و بلکه نسخه خاصی برای هر فرد وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر