دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۲۰۲
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی موجود در کشور در دهه فجر امسال بیش از ۵۰۰ پروژه در این استان بهره‌‎برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده‌است که ۴۰ پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان سهم تنگستان است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران در تنگستان افزود: امروز همه مسئولان استان بوشهر اعم از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و مدیران تلاش می‏‌کنند تا گام‌های بزرگ و بلندتری برای عمران و آبادانی این استان برداشته شود.

وی بیان کرد: در دهه مبارک فجر در مجموع در سطح استان بوشهر با وجود همه مشکلات اقتصادی که کشور دارد ولی با تلاش همه مسئولان و مدیریت جهادی آنان پروژه‌های مختلفی در حال افتتاح و بهره‌برداری است.

محمدی‏‎ زاده ادامه داد: برای توسعه، عمران و آبادانی بیشتر مناطق مختلف استان بوشهر همه مسئولان و بخش خصوصی مشارکت و کمک می‌کنند تا توسعه مدنظر مردم بخوبی محقق شود.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قبل از انقلاب تنها ۱۱ روستای استان بوشهر برق‎دار بود و آب شرب و بهداشتی در روستا معنی و مفهوم نداشت.

محمدی‌زاده ادامه داد: پیش از انقلاب کل آب شرب تولیدی استان بوشهر ۲۵ هزارمترمکعب در روز بود که در چند شهر اصلی مصرف می‎‌شد.

وی افزود: امروز در استان بوشهر ۳۸۵ هزار مترمکعب آب در روز تولید و یا از فاصله ۳۰۰ کیلومتری به استان وارد و مورد مصرف شهروندان قرار می‌‎گیرد.

استاندار بوشهر گفت: چنانچه هنوز رژیم مزدور شاهنشاهی و غربی‎‌ها در ایران در راس کار بودند بدون تردید ایران اسلامی وضع امروزی را نداشت زیرا آنها درآمد هنگفت نفتی را صرف مردم نمی‌‎کردند و مردم نیز چیزی به نام حکومت نمی‎‌شناختند.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب حکومت نقشی در زندگی مردم ایفا نمی‎‍‌کرد، اظهار کرد: در آن زمان تمام درآمدهای نفتی ایران صرف کارخانه‌‎های اسلحه سازی آمریکا می‎‌شد تا صنایع نظامی آمریکا توسعه پیدا کند.

محمدی‎‌زاده ادامه داد: پیش از انقلاب با یک پذیرایی از شاه مزدور سفارش‌‏هایی به آمریکا، انگلیس و آلمان می‍‌‏داد تا بدین نحو درآمدهای نفتی ایران بین شرکت‌‎های کشورهای یاد شده تقسیم شود.

وی گفت: از برکت انقلاب اسلامی است که در حوزه عمرانی با تقسیم عادلانه ثروت تمام مردم از نعمت‌‎ها برخوردار می‏‌شوند.

محمدی‎‌زاده ادامه داد: در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی در استان بوشهر در این چند روز پروژه هایی با اعتبار ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح شدند که ۴۰ پروژه آن نیز در شهرستان تنگستان  است.

وی افزود: با هدف ایجاد اشتغال منابع بخش خصوصی نیز باید در استان بکارگیری شود و مدیران از جمله فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌‎گذاری فعال شوند.

محمدی‏‌زاده عنوان کرد: با توجه به حجم زیاد زیرساخت‎‌هایی که احداث شده امروز دهیاری‏‌های استان بوشهر باید بیش از آنکه به دنبال پروژه‌‏های خدماتی باشند به اشتغال و کارآفرینی از محل سرمایه‌‏های مردمی توجه ویژه داشته باشند تا برای جوانان اشتغال لازم فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر