شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۲۱۵
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: توجه جدی به طرح آمایش سرزمینی استان بوشهر به عنوان یک سند تحول‌آفرین، ضروری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد هادی رستمیان عصر شنبه در مراسم افتتاح و اجرای پروژه‌های ارتباطی در استان بوشهر با اشاره به نقش مؤثر طرح آمایش سرزمینی، اظهار داشت: توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات در استان بوشهر باید به صورت جدی دنبال شود.

وی اضافه کرد: توجه جدی به طرح آمایش سرزمینی استان بوشهر به عنوان یک سند تحول‌آفرین، ضروری است و باید به طور دقیق ظرفیت‌ها، مشکلات، زیرساخت‌ها و راهکارهای لازم برای رسیدن به اهداف مورد نظر ارائه شود.

توزیع عادلانه امکانات

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: با توزیع عادلانه امکانات و رسیدگی به زیرساخت‌ها تلاش خواهیم کرد مناطق کم‌برخوردار در مسیر توسعه قرار گیرند.

وی بیان کرد: برای افتتاح و بهره برداری ایستگاه برق جایینک اقدامات خوبی صورت گرفته و با پیگیری‌های اخیر استاندار بوشهر تکمیل ۳۰ درصد باقیمانده این پروژه در مدت بسیار کوتاهی اتمام و به بهره‌برداری رسید.

رستمیان ادامه داد: قریب به ۶۰ هزار نفر جمعیت شهرستان تنگستان در روستاها ساکن هستند و با توجه به وجود حدود ۱۰۰ روستا برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های روستایی در این شهرستان ضروری است.

تامین زمین مسکن در تنگستان

وی بیان کرد: در راستای برنامه محوری، دولت در بخش مسکن و به منظور تأمین زمین لازم برای ساخت واحدهای مسکونی ۳۰ هکتار از اراضی دولتی مناسب به صورت متصل به شهر اهرم الحاق شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: با الحاق این اراضی نیاز تأمین مسکن چهار سال آینده در سطح شهر اهرم با توجه به ابلاغ استانی وزارت راه و شهرسازی و برش شهرستانی تأمین شده است.

وی ادامه داد: در شهرهای دلوار و آباد نیز با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته و احصاء برخی مشکلات در زمینه بازنگری در طرح‌های شهرسازی اقداماتی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر