يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۲۴۰
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

فکرشهر: استاندار بوشهر با بیان اینکه در تقسیم‌بندی‌های مدیریتی این استان معین قطر تعیین شده است گفت: ایجاد مرکز توسعه تجارت ایران و قطر با مسئولیت استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است .
به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در نشست با مسئولان اقتصادی استان به مذاکره با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران پرداخت و با اشاره به موقعیت استان بوشهر در حوزه خلیج‌فارس اظهار داشت: استان بوشهر با 937 کیلومتر مرز دریایی و همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ظرفیت‌های بی‌نظیری برای مبادلات تجاری و اقتصادی با این کشورها دارد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر از دیر باز با کشور قطر پیوند اقتصادی و تجاری داشته است تصریح کرد: در کمیسیون‌های مشترک همواره بر ایجاد مراکز متمرکز ارائه خدمات در منطقه آزاد، بازارچه مرزی و مرکز تجاری قطر و بوشهر تأکید شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در تقسیم‌بندی‌های مدیریتی این استان معین قطر تعیین شده است گفت: ایجاد مرکز توسعه تجارت ایران و قطر با مسئولیت استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است

محمدی‌زاده تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر طرح ایجاد مرکز مرکز تجارت ایران و قطر را تهیه و تنظیم کرده و آماده احداث این مرکز تجاری در کشور قطر است.

وی از رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درخواست کرد با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و لزوم بهره‌مندی از فرصت جام جهانی برای توسعه ظرفیت‌های تولیدی ، تجاری و گردشگری کشور و استان در بررسی ایجاد مرکز تجاری ایران در قطر با مسئولیت استان بوشهر تسریع کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر