دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۰۱
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵

فکرشهر: فرماندار جم استان بوشهر گفت: همزمان با دهه مبارک فجر بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۴۷ پروژه عمرانی با ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر، سید محمد احمد پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این شمار ۴۲ پروژه عمرانی با ۶۶ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی پنج پروژه عمرانی با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیز آغاز می‌شود.

وی افتتاح مدرسه ۶ کلاسه، سالن ورزشی مدرسه باقرالعلوم، خیابان‌های پروفسور اسدی و شورا، ساختمان دهیاری چاهه و آغاز عملیات اجرایی ۱۸ سازه آبخیزداری با ۳۱ میلیارد تومان، سالن ورزشی، زمین چمن شهر انارستان، احداث فاز قطعه سوم جاده ریز به دژگاه با ۱۷ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها است.

احمد پور اظهار کرد: در کنار افتتاح پروژه‌های عمرانی بیش از ۳۰۰ برنامه مختلف فرهنگی و ورزشی نیز در شهرستان جم به مناسبت گرامیداشت دهه فجر اجرا می‌شود.

وی برگزاری راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در سه شهر جم، انارستان و ریز و میز خدمت در این روز را از جمله دیگر برنامه های طراحی شده در شهرستان جم عنوان کرد.

احمد پور افزود: جم یکی از شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است که امروز ۹۹ درصد روستاها و ۱۰۰ درصد شهرهای این شهرستان از گاز کشی برخوردار هستند.

وی در باره وضعیت برق رسانی به شهرستان جم گفت: در زمان حاضر ۹۹ درصد روستاهای این شهرستان از نعمت برق و همه روستاهای بالای ۲۵ خانوار این شهرستان نیز آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دارند.

فرماندار جم در باره راه ارتباطی روستایی یادآور شد: راه ارتباطی روستای سرچشمه به طول ۱۸ کیلومتر تنها راه ارتباطی آسفالت نشده شهرستان جم است که در ۲ فاز با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است.

وی بیان کرد: قطعه اول راه روستایی سرچشمه به طول ۱۳ کیلومتر است که تاکنون ۱۱ کیلومتر آن آسفالت شده و امیدواریم ۲ کیلومتر باقی مانده آن که شامل احداث پل و ابنیه آنها است تا هفته دولت مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گفته احمد پور قطعه دوم به طول پنج کیلومتر است که عملیات زیرسازی آن به پایان رسیده و در حال ساخت پل‌ها و ابنیه آنها است.

فرماندار جم اجرای سد باغان را از جمله دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان عنوان کرد و افزود: سد باغان با ۳۲ میلیون مترمکعب ظرفیت، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوارمی این پروژه سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی یادآور شد: با بهره برداری از سد باغان آبرسانی به صنعت، پالایشگاه فجر جم و بخش ریز انجام می‌شود.

فرماندار جم پروژه آبرسانی خط سیراف به جم را از جمله دیگر پروژه‌های مهم آبرسانی این شهرستان عنوان کرد و افزود: جم تنها شهرستان استان بوشهر است که آب مورد نیاز منطقه را خود تامین می‌کند و با توجه به ضعف سفره‌های زیرزمینی اجرای این خط آبرسانی از جمله پروژه‌های ضروری و مهم به شمار می‌رود که باید اجرا شود.

احمد پور یادآور شد: عملیات پروژه خط آبرسانی سیراف - جم از سال ۹۰ شروع شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آب شیرین کن و عملیات برق رسانی به همین میزان اعتبار نیاز است.

وی تاکید کرد: نفت و گاز در شهرستان‌های کنگان و عسلویه تولید اما جمعیت قابل توجهی از کارکنان مجموعه های این صنعت در شهرستان جم سکونت دارند به همین دلیل اجرای این خط آبرسانی برای تامین آب مورد نیاز مردم ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر