دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۵۶
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی که عملیات آنها در استان بوشهر است باید به این استان منتقل شود.

به گزارش فکرشهر از دفتر نماینده، عبدالکریم جمیری عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست جمعی از مسئولین استان بوشهر با مدیرعامل شرکت ملی نفت مسائل جزیره خارگ مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به مشکل دیرینه و قدیمی اهالی خارگ در زمینه تردد دریایی افزود: در این نشست در خصوص مشکل تردد ساکنین جزیره خارگ و اختصاص سه شناور برای مسیرهای خارگ به بوشهر و خارگ به گناوه بحث و گفت و گو شد.

جمیری خاطرنشان کرد: دو ماه قبل موافقت وزیر نفت را برای تخصیص اعتبار برای تأمین سه فروند کشتی با مدیریت عملیات عمومی جزیره خارگ برای تردد ساکنین جزیره اخذ کردیم و مقرر شده بود ۸۰ درصد ظرفیت شناورها توسط وزارت نفت چارتر شود،

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه با مدیرعامل شرکت ملی نفت بر تسریع در عملیاتی شدن این دستور تأکید شد و مقرر شد با اولویت در این زمینه اقدام شود.

وی گفت: تأکید کردیم که دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی که عملیات آنها در استان بوشهر است باید طبق قانون به این استان منتقل شود و حساب‌های بانکی آنها نیز برای افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت منابع انسانی و کاهش هزینه‌های سنگین مالی به بانک‌های استان بوشهر واگذار شود.

جمیری اضافه کرد: یکی دیگر از موارد مطروحه در این نشست، استفاده از ظرفیت جوانان و بومیان جزیره خارگ در مشاغل و پست‌های مدیریتی شرکت‌های نفتی این جزیره بود، این طور نباشد که برای ساده‌ترین مشاغل هم از بیرون جزیره نیرو جذب کنند.

وی بیان کرد: لزوم احیای ظرفیت کامل عملیات عمومی جزیره خارگ و تأکید بر تهیه اقلام مصرفی مورد نیاز شرکت‌های نفتی مستقر در استان از ظرفیت‌های موجود در استان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر