شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۰۰۲
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

فکرشهر: آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر طنز "مجازخند" روز پنجشنبه با حضور داوران، شاعران و معرفی برگزیدگان در بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دبیر این جشنواره افزود: کشف و پرورش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شعر طنز، معرفی شاعران طنزپرداز و ایجاد شور و نشاط در جامعه از چشم‌اندازهای بلند جشنواره شعر طنز  مجازخند است.

غلامرضا ابراهیمی اضافه کرد: جشنواره استانی مجازخند با محوریت شعر طنز در سه بخش "اصلی" با موضوع دنیای مجازی، بخش "فرعی" با موضوع آزاد و بخش "دانش‌آموزی" برگزار شد که در نهایت نزدیک به ۳۰۰ اثر از ۹۰ شاعر در سراسر استان بوشهر به دبیرخانه رسید.

وی ادامه داد: در بخش ویژه زینب ‌مفتاحی‌مقدم (از اهرم تنگستان)، حیدر منصوری ( از آبدان ) و قاسم درویشی ( دوراهک) به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم جشنواره شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: در بخش آزاد جشنواره، معصومه خدادادی ( از دشتستان)، محمد تابناک (خورموج) و محمد رحمانی (عالیشهر) به ترتیب مقام‌های اول تا سوم جشنواره را کسب کردند.

وی گفت: همچنین از محمد ابراهیمی (شاعر طنزپرداز دشتیاتی) به عنوان شایسته تقدیر، در این بخش از وی تجلیل شد.

ابراهیمی ادامه داد: ستاره ابراهیمی ( عالیشهر)، سارا منصوری (آبدان) و مهدی درخشانیان ( بوشهر) نیز به عنوان شاعران برگزیده بخش دانش‌آموزی معرفی شدند.

وی عنوان کرد: سیداسماعیل‌ بهزادی، رضا معتمد و غلامرضا ابراهیمی از شاعران مطرح و فعال در حوزه شعر و پژوهش طنز استان بوشهر کار داوری این دوره از جشنواره را به عهده داشتند.

ابراهیمی افزود: این رویداد به میزبانی شرت مخابرات منطقه بوشهر و با همکاری موسسه فرهنگی نیمدری ساحل بوشهر و دفتر پیشخوان عرب‌نیدی برگزار شد.

در این آیین سید اسماعیل بهزادی، فرشید ابراهیمی، محمد رحمانی، زینب‌مفتاح مقدم، محمد تابناک، محمد ابراهیمی، کاظم فرجام، اسدالله حمیدی، ستاره ابراهیمی و مهدی درخشانیان از عوامل اجرایی و برگزیدگان جشنواره به شعرخوانی پرداختند و موسیقی سنتی گرمی‌بخش این رویداد مهم استانی بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر