دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۰۷۱
جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: یادواره شهیدان قاسم و موسی دوراهکی در حسینیه ابالفضل العباس (ع) شهر دوراهک برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمد سبحانی صبح جمعه در این آئین با تسلیت وفات حضرت زینب سلام الله علیها، اظهار داشت: شهدا اگر کالبدهای جسم داشتند اما آسمانی بودند و از ائمه اطهار بویژه عقیله بنی هاشم الگوگیری کردند.

وی افزود: شهیدان تعلقات دنیایی داشتند اما برای حفظ کیان اسلام و مسلمین و یاری رساندن به امام امت و دین خدا از جانشان گذشتند.

وی با بیان اینکه همه شهدا بر حفظ اسلام، امامت و مرجعیت و حجاب تاکید داشتند، ادامه داد: این عزیزان اگرچه بعضاً زندگی فقیرانه‌ای داشتند اما اهل گلایه کردن در مشکلات نبودند و پشت ولایت ماندند و ما نیز امروز با تاسی از شهدا در مشکلات و گرفتاری‌ها استقامت کنیم و اسلام و نظام و انقلاب را تنها نگذاریم.

این روحانی گفت: دشمنان کور خوانده‌اند و مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها و تحریم‌ها باعث نمی‌شود ما مردم از ولایت فقیه و انقلاب دست بکشیم.

برادر شهید موسی دوراهکی گفت: این شهید عزیز از نظر اخلاقی و رفتاری الگو بود و به پدر و مادرش به صورت ویژه احترام می‌گذاشت.

مرتضی دوراهکی افزود: شهید قاسم دوراهکی هم مظلومانه زندگی کرد و با قدرت و شجاعت از اسلام و کیان آن دفاع کرد.

وی عنوان کرد: شهدا راه خود را شناخته و سنگر درس و دانشگاه را رها کرده و سنگر شهادت را انتخاب کردند.

دوراهکی با بیان اینکه شهدا مسیر حق را برگزیدند، خاطرنشان کرد: ما بعد از شهدا چه کار کرده‌ایم و چقدر راهشان را ادامه داده‌ایم.

وی عنوان کرد: این دو شهید با شهادتشان به ما و شهر و استانمان آبرو بخشیدند.

قرائت وصیت نامه شهیدان موسی و قاسم دوراهکی، خاطره گویی برادر شهید موسی دوراهکی، پخش کلیپ و مداحی محمود عباسی از مداحان اهل بیت از دیگر بخش‌های این مراسم یادواره بود.

شهیدان قاسم و موسی دوراهکی که با هم پسر عمو بودند در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو به فیض شهادت نائل آمدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر