دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۵۱۱
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷

فکرشهر- امرالله آذرکشت: همه کشورهای همسایه قطر در حال برنامه ریزی برای روزهای جام جهانی هستند تا از این فرصت طلایی و تکرار نشدنی نهایت استفاده و بهره را برده و سفر مسافران فوتبالی که از سراسر جهان می آیند را تسهیل کرده و گردشگران این رویداد عظیم را جذب کشور خود نمایند.

کمتر از یک سال تا آغاز مسابقات جام‌ جهانی فوتبال در کشور کوچک قطر در حاشیه خلیج فارس باقی مانده است. علاوه بر این کشور که چند سالی است زیر ساخت‌‌‌های خود اعم از ورزشگاه ها، هتل‌‌‌ها، امکان تفریحی و خرید را برای پذیرایی از دوستداران فوتبال از سراسر جهان مهیا می‌کند؛ ‌‌‌کشورهای دور و اطراف نیز این روزها در تلاش و تکاپو هستند تا بتوانند بخشی از سیل گردشگران ورزشی را به سوی خود جذب کنند.

با توجه به صعود و گام بلندی که تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی قطر برداشته است، باید ظرفیت اقامت و پذیرایی، هتل ها، مراکز خرید، سواحل و امکان تفریحی در استان بوشهر را افزایش داده و فعالان بخش گردشگری را بطور چشمگیری حمایت کرده و خواستار حضور گسترده آنان در جذب مسافران فوتبالی باشیم.

به هر حال تمامی گردشگرانی که جهت تماشای این بازی‌‌‌ها عازم منطقه خلیج فارس می شوند با توجه به مسافت کوتاه و نزدیک بودن استان ساحلی بوشهر با کشور کوچک و متمول قطر و تفاوت هزینه‌‌‌ها می‌توانند در این سفر استان بوشهر را مقصدی بعدی خود انتخاب کرده و این استان زیبای ساحلی را ببینند. هزینه هر شب اقامت در هتل‌‌‌های قطر بالای ۱۰ تا ۱۵‌میلیون تومان می‌شود علاوه‌‌‌ بر این تعداد هتل ها و اتاق ها در کشور قطر بسیار کم است و توان اینکه همه تماشاچی‌‌‌ها، گردشگران و اعضای تیم‌‌‌ها را پوشش دهد ندارد و ظرفیت دبی هم برای این رویداد بزرگ جهانی کافی نیست. برای همین ما باید سعی و تلاش کنیم تا ظرفیت اقامت و استانداردها را در استان بوشهر تا زمان برگزاری جام جهانی بالا ببریم تا دست‌‌‌ کم میزبان بخشی از این گردشگران باشیم و با قیمت مناسب و به مراتب مناسب‌‌‌تر از کشور قطر پوشش دهیم. البته حضور مسافران و تیم‌‌‌های خارجی در استان بوشهر جهت معرفی توانمندی ها و زیبایی های این خطه و شناساندن آن در عرصه بین المللی بسیار مهم و حائز اهمیت است. ضمن اینکه ما نباید سهم خود را در این رویداد بزرگ جهانی تنها منحصر به گردشگری ببینیم. جام جهانی به عنوان یک رویداد بزرگ نه تنها برای برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان بلکه برای دنیا اهمیت زیادی دارد و توجه جهان به سمت کشور قطر جلب می‌شود. خوشبختانه با حضور تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام‌‌‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر اتفاقات خوبی برای کشور عزیزمان ایران و استان زیبای بوشهر رقم خواهد خورد.

بهره گیری و استفاده صنعت گردشگری ایران(استان بوشهر) از جام‌‌‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر در جذب توریست در بازه زمانی برگزاری جام جهانی به شرطی اتفاق می افتد که ما ابتدا باید مقصد و هدف برگزار کننده را به خوبی شناخته و درباره مناسبات و تعاملات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود با کشور قطر آگاهی کافی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های خود را انجام داده و عملی کنیم.
به نظر می رسد که در این راستا باید نشست‌‌‌هایی بین وزارتخانه‌‌‌های امور خارجه ، میراث‌‌‌ فرهنگی ، ‌‌‌گردشگری و صنایع دستی ، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود. ‌‌‌ تا در این نشست‌‌‌ها فرصت‌‌‌های تجاری ، فرهنگی و گردشگری ایران را شناسایی و از آنها در این دوره زمانی بهره گرفته شود. در اینجا باید اشاره کنم که اشتراکات فرهنگی ما با کشور کوچک حاشیه خلیج فارس می‌تواند به ما در تعاملات‌‌‌مان کمک کند تا بتوانیم با برنامه‌‌‌ریزی صحیح و دقیق دستاوردهای خوبی داشته باشیم. با توجه به اینکه تکلیف تیم ملی فوتبال کشورمان در صعود به این رویداد بزرگ جهانی مشخص شده ما هم باید رایزنی‌‌‌ها و ارتباطات خود را قویتر کرده و بهره گردشگری‌‌‌، فرهنگی و اقتصادی را از این رویداد ببریم.

با توجه به اینکه در روزهای آخر برگزاری اکسپو دبی قرار داریم مسوولین گردشگری ما می‌توانند به شکل استثنایی از این فرصت طلایی استفاده کنند. ما می‌توانیم سفره هفت‌‌‌ سین بچینیم و مهمانی شب سال نو را با حضور نمایندگانی از کشورهای غرفه‌‌‌ دار در اکسپو دبی برگزار کنیم.

این مهمانی شام که به مناسبت آغاز قرن جدید و بزرگداشت نوروز برگزار می‌شود می‌تواند با توجه به حضور کشورهای مختلف جهان در اکسپو دبی تبلیغی برای کشورمان و استان بوشهر باشد، ‌‌‌به‌ ویژه اینکه ۷ ماه بعد جام‌‌‌ جهانی شروع می شود و ما می‌توانیم از این فرصت استثنایی در روزهای آخر اکسپو دبی و بعد آغاز این رویداد بزرگ ورزشی جهان برای جذب توریست به استان زیبایمان بهره بگیریم.

در همین راستا بر شکل‌‌‌گیری یک اتاق فکر قوی و به دور از مسائل حاشیه ای تاکید کرده و پیشنهاد میکنم که از ابتدای سال جدید با تولید محتوای خوب بتوانیم پیش از شروع جام جهانی تصاویر مثبت و زیبایی از  مناطق مختلف استان بوشهر تداعی کنیم تا شاهد رونق صنعت توریسم در استانمان باشیم.

ما باید از هر فرصتی برای دیده شدن کشورمان( استان بوشهر ) بهره بگیریم. فرصتی طلایی برای توسعه صنعت توریسم در استان ساحلی ، زیبا و آرامیده بر کرانه خلیج فارس، با توجه به اینکه اکسپوی دبی در کنار این رویداد بزرگ ورزشی جهان، جام جهانی قطر وجود دارد باید متولیان این حوزه آن را جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی نمایند. اما این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه برای آن از همین حالا برنامه‌‌‌ریزی قوی، دقیق و صحیح انجام شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر