چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعتماد رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: تحلیلگران مذاکرات هسته ای به گفتار خودمانی ها اعتماد کنند؛ اینکه حرف های خودمانی ها را نقد کنند و فرزندان این ملت را نپذیرند و بگویند آدم آمریکایی چنین چیزی گفته است و آن را محور قرار دهند به نظر می رسد کار نادرستی باشد.
کد خبر: ۱۰۷۵۳
جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعتماد رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: تحلیلگران مذاکرات هسته ای به گفتار خودمانی ها اعتماد کنند؛ اینکه حرف های خودمانی ها را نقد کنند و فرزندان این ملت را نپذیرند و بگویند آدم آمریکایی چنین چیزی گفته است و آن را محور قرار دهند به نظر می رسد کار نادرستی باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به رهنمودهای روشنگرانه روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره مساله مذاکرات هسته ای افزود: موضع نظام به صورت بسیار شفاف توسط معظم له بیان شد و خدا را شاکریم که خدا زمام امر این امت را به دست فقیهی این چنین قرار داده است که کشور با دین و حکمت، به زیبایی اداره می شود.

\n\n

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب درباره بیانیه فرمودند من نه موضع موافق و نه موضع مخالف دارم چرا که هنوز چیزی اتفاق نیفتاده و خود مسوولان گفته اند یک چرک نویسی بیشتر نیست.

\n\n

آیت الله خاتمی افزود: بر این اساس چیزی که نه به بار و نه به دار است، تبریک و تهنیت ندارد، برخی ذوق زدگی ها چه بسا به زیان خود مذاکره کنندگان نیز باشد که موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد.

\n\n

وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب برای چندمین بار تیم مذاکره کننده را تایید کردند و فرمودند الان هم اعتماد داریم، این ها مردمان صادقی هستند و ما نیز همین اعتقاد را داریم.

\n\n

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مقام معظم رهبری هدایت کلی مسایل هسته ای را زیر نظر دارند یعنی خطوط کلان و خطوط قرمز را آقا مشخص می کنند و در جریان ریزه کاری ها، کار را به خود مسوولین واگذار کرده اند؛ بنابراین، این سخن که کسانی بگویند رهبری در ریز جریان مذاکرات است سخنی نادرست و خلاف واقع است.

\n\n

وی ادامه داد: آقا کلیات را تعیین کردند و به مسوولین گفته اند که این کلیات را دنبال کنید.

\n\n

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته دیگر در رابطه با موضوعی که مهم نیست اما زمینه ساز یک مهم است، این بیانیه چه بسا دستمایه اصلی قراری باشد که در تیرماه قرار است بسته شود.

\n\n

ایت الله خاتمی افزود: در مساله به این مهمی که سونوشت ساز است، باید اجازه اظهارنظر داد و موافق و مخالف منصفانه و منطقی صحبت کنند، منتقدان واقعیات را ببینند و یک کلمه خلاف واقع نگویند، مسوولان نیز منطقی و استدلالی جواب دهند.

\n\n

وی تصریح کرد: اینکه تحقیر کنند یا در بعضی بیانات فحش نیز ضمیمه آن شود که بگویند مخالفان همسو با دشمنان اسلام و صهیونیست ها هستند این کار خلاف حکمت و تدبیر است، میدان نقد را باز بگذارید چه بسا در این فضای باز مطلبی روشن شود که در اصل قرارداد تاثیر داشته باشد.

\n\n

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کاری که سیمای جمهوری اسلامی هفته گذشته در دعوت از منتقدان و موافقان مذاکرات هسته ای شروع کرد کار خوبی بود و شایسته تکریم است که مخالفان و موافقان حرف بزنند اما نمی گویم هرطوری که رفتار شد درست است چرا که عصبانیت ها در مسایل علمی کار را به جایی نمی برد.

\n\n

آیت الله خاتمی افزود: هم از موافقان و مخالفان بیانیه انتظار می رود که طبقه بندی بودن بیانیه را رعایت کنند. گاهی دیده می شود بعضا موافقان و مخالفان طبقه بندی مذاکرات را رعایت نمی کنند.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: مردم ما محرم هستند و ما هیچ بیگانگی با مردم نداریم، اگر حرفی که می خواهیم به محرم بگوییم، ببینیم به گوش نامحرم دارد می رسد منافع ملی اقتضا می کند هم مخالفان و هم موافقان مساله طبقه بندی را رعایت کنند.

\n\n

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب ضمن اینکه مذاکره کنندگان را تایید کردند یک دغدغه را چند بار با بیان مختلف مطرح کردند و آن اینکه طرف مقابل ما، بسیار ناصالح، لجوج، بد عهد و اهل خنجر زدن است؛ شما می بینید هنوز جوهر بیانیه خشک نشده اتحادیه اروپا تحریم های جدید جعل می کند.

\n\n

آیت الله خاتمی ادامه داد: این نشان دهنده آن است که آن ها به کمترین قرارهای اخلاقی هم پایبند نیستند و مذاکره کنندگان ما باید به این نکته توجه کنند که این ها دشمن هستند و مطلقا قابل اطمینان نیستند.

\n\n

وی افزود: مردم ما درست فهمیده اند که بعد از 36 سال مثل شکوه سالهای اول از صمیم جان می گویند «مرگ بر آمریکا».

\n\n

در این هنگام نمازگزاران شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند.

\n\n

امام جمعه موقت تهران گفت: انتظار می رود در جای جای مذاکرات، مسوولان مذاکره کننده ما نماینده این ملت باشند، این ملتی که می بینید فریاد مرگ بر آمریکای آن ها با شکوه است.

\n\n

آیت الله خاتمی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای یک خط را مشخصا معین کردند و آن این است که توافقی مورد تایید ملت است که همه تحریم ها یکجا در روز توافق لغو شود؛ لذا حرف هایی مثل اینکه شش ماه یا یکسال دیگر راستی آزمایی می کنیم، دبه درآوردن است و به هیچ وجه مذاکره کنندگان ما زیر بار نخواهند رفت و این ملت بازی های آمریکا را شناخته و تن به این بازی ها نخواهد داد.

\n\n

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته ای تنها در عرصه هسته ای حق مذاکره دارند و حق ندارند درباره مسایل نظامی مذاکره کنند؛ ذره ای نباید از توسعه نظامی کشور کاسته شود چرا که توسعه نظامی بازوی اقتدار این ملت است و هیچ ربطی به آن فضول ها ندارد که ما چه سلاحی داریم و چه سلاحی نداریم.

\n\n

آیت الله خاتمی اضافه کرد: ایران در زمینه ساخت سلاح های نظامی بازدارنده، محکم به راه خودش ادامه می دهد و یک خط قرمز داریم و آن این است که بمب اتم نمی سازیم اما باقی آن حق ماست و این ملت بزرگ به فضل خدا دنبال خواهد کرد.

\n\n

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی حمایت از مظلومان عالم است، گفت: اگر دست از مظلومان عالم برداریم و به آن ها کمک نکنیم انقلاب هویت خود را از دست داده است؛ لذا نباید حاصل مذاکرات این باشد که ما دست از حمایت معنوی مظلومین عالم برداریم.

\n\n

آیت الله خاتمی افزود: همچنین در تنظیم قرارداد، مسوولان محترم هسته ای مواظب واژه ها باشند و مراقب باشند واژه های کشدار، دام دشمنان شماست که می خواهند شما را در آن دام بیاندازند لذا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید قرارداد کاملا شفاف تدوین شود.

\n\n

وی ادامه داد: در مساله هسته ای دو نکته خطرناک است یکی آنکه نباید مساله هسته ای، خروجی آن، اختلاف و دو قطبی کردن کشور باشد، مساله هسته ای، مساله یک قوه نیست بلکه مساله فرا قوه ای و نظام است و این مساله یک مساله فردی و یک جناح و جریان نیست ونباید این مسایل دستمایه اختلاف باشد.

\n\n

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نکته دیگر این که نباید کسانی از این مسایل استفاده جناحی و حزبی کنند و از الان برای انتخابات آخر سال دانه بپاشند؛ چه موافق و چه مخالف این کار را کندف سوء استفاده از سرمایه ملی کشور است.

\n\n

آیت الله خاتمی تاکید کرد: این مذاکرات تنها در عرصه هسته ای است و در هیچ عرصه دیگری نیست، در رابطه با آمریکا اصلا مطرح نیست و هنوز آمریکا شیطان بزرگ است.

\n\n

وی ادامه داد: البته این می تواند محکی باشد. ببینیم این جا چطور امتحان می دهند؛ بعد در این رابطه تصمیم بگیریم، تا الان نمره بدی گرفتند و آمریکایی ها نشان دادند قابل اعتماد نیستند.

\n\n

** جنگ عربستان در یمن جنگی نیابتی صهیونیست هاست

\n\n

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به تحولات اخیر یمن گفت: انقلابی که در یمن در حال انجام است از جنس انقلاب اسلامی ایران است؛ مردم ایران 36 سال قبل گفتند استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و اعلام کردند می خواهیم خود بر سرنوشتمان مسلط باشیم و بیگانگان برای ما تصمیم نگیرند و این خواسته امروز انقلابیون یمن است.

\n\n

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دنیای استکبار که نان دموکراسی را می خورد ریاکارانه و جنایتکارانه عمل می کند، خطاب به مستکبران گفت: شما مگر حاکمیت مردم را نمی خواهید؟ مگر شما دم از دموکراسی نمی زنید؟ حال که مردم به صحنه آمدند و دنیا تظاهرات مردم یمن را دیده است ، شما از کشوری حمایت می کنید که تجاوز نظامی به این کشور کند و این ریا است.

\n\n

وی ادامه داد: از همین خطبه که صد و بیست و پنجمین خطبه بنده است ده ها بار گفته ایم که دنیای استکبار دروغ می گوید که دموکراسی دارد و دم از حقوق بشر می زند؛ تنها چیزی که برای این ها مطرح نیست دموکراسی و حقوق بشر است و آن ها تنها منافع خودشان را می خواهند.

\n\n

امام جمعه موقت تهران گفت: جنایتکارانه و وحشیانه کودک و زن می کشند و بیمارستان بمباران می کنند و با کمال وقاحت از متجاوز حمایت می کنند.

\n\n

آیت الله خاتمی افزود: جنس هجمه عربستان به یمن جنس هجمه صهیونیست ها به غزه است؛ در غزه صدها مردم عادی به شهادت رسیدند، صدها کودک زیر پنج سال و زن کشته و مجروح شدند، مسجد، مدرسه و بیمارستان ویران کردند.

\n\n

وی ادامه داد: جنگ عربستان در یمن جنگ نیابتی است که به نیابت از صهیونیست ها، عربستان یک کشور اسلامی را به یک ویرانه تبدیل می کند.

\n\n

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر دنبال این هستید که یک رژیمی سر کار بیاید که همسو با شما باشد واقعا کور خواندید چرا که روز به روز نفرت مردم حتی هواداران عربستان در یمن از عربستان بیشتر می شود، کی کشتن، جنایت کردن و آدم کشی محبوبیت آورده است؟

\n\n

آیت الله خاتمی اظهارداشت: تردیدی نکنید که شما در این عرصه به هدفتان نمی رسید، بله به یک هدف که صهیونیست ها می خواهند می رسید و آن ویران کردن یک کشور اسلامی است.

\n\n

وی ادامه داد: عربستان تردید نکند که شکست خورده این میدان است، یک دلیل آن، همان است که رهبری فرمودند قدرت شما از صهیونیست ها بیشتر نیست و غزه به مراتب کوچکتر از یمن است، صهیونیست ها در غزه شکست خوردند، شما نیز مطمئنا در این کشور شکست خواهید خورد.

\n\n

**منتظر اشد مجازات برای اراذل و اوباش در عربستان هستیم

\n\n

امام جمعه موقت تهران در ادامه با حادثه فرودگاه عربستان و بی حرمتی به دو زائر عزیز نوجوان ایرانی اشاره کرد و گفت: این مساله ای تلخ برای غیرت ایران اسلامی و لکه ننگ برای دولت عربستان است.

\n\n

آیت الله خاتمی افزود: شما اسم خود را خادم الحرمین شرفین گذاشتید، این چه خدمتی است که با زائری که از زیارت خانه خدا و حرم نبوی برگشته است این چنین رذیلانه با او برخورد می کنید؟

\n\n

وی خاطرنشان کرد: به حمدالله از ساعت اول ماجرا مسوولان ما در جریان قرار گرفتند و وظیفه خود را انجام دادند.

\n\n

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این آخرین اهانت آن ها نیست، خطبای مسجد حرام و مسجد نبی به تشیع، ایران اسلامی و روحانیون کاروان ها اهانت می کنند و نمی گذارند زائران ما در بقیع زیارتنامه بخوانند.

\n\n

آیت الله خاتمی تایید کرد: ما منتظریم طی روزهای آینده شاهد اشد مجازات برای این اراذل و اوباش باشیم وگرنه از نظام اسلامی، مجلس شورای اسلامی و دولت اسلامی انتظار برخورد قاطع با این دولت سرکش را داریم.

\n\n

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به نامگذاری سال 1394 از سوی رهبرمعظم انقلاب تحت عنوان دولت، ملت، همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: این نامگذاری ها حاصل کار کارشناسی عمیق و گسترده است.

\n\n

آیت الله خاتمی خطاب به رسانه ها اظهارداشت: این رهنمودهای اول سال رهبر معظم انقلاب، رهنمودهای راهبردی است و این ها را نباید دست کم گرفت.

\n\n

وی همچنین با اشاره به ولادت امام خمینی(ره)، یاد و خاطره بنیانگذار رهبر معظم انقلاب را گرامی داشت و افزود: حاکمیت اسلام، استقلال و عزت این کشور وبیداری اسلامی در جهان مدیون امام راحل عظیم شان است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر