شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۷۵۰
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: بارش باران در استان بوشهر طی سال آبی جاری کاهش شدیدی داشته است و پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت گندم نیز کاهش یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، استان بوشهر در عرصه کشاورزی دارای ظرفیت‌های خوبی است که از مهمترین ظرفیت‌های استان می‌توان به تولید خرما و محصولات خارج از فصل خصوصاً گوجه فرنگی اشاره کرد.

کشت گندم یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که بخش زیادی از این محصول به صورت دیم کشت می‌شود و این بخش از کشاورزی با نوسانات فراوانی روبرو است و تابع بارش باران در طول سال است.

علی‌رغم پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش میزان بارندگی در استان بوشهر طی سال جاری، اما بسیاری از کشاورزان امید خود را از دست ندادند و به امید خدا اقدام به کشت گندم کردند.

هر چند میزان کشت گندم در اراضی دیم استان بوشهر نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته است ولی هنوز هم کشاورزان متعددی امیدشان به خدا است تا محصول خوبی را برداشت کنند.

برداشت ۳۳ هزار تن گندم

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال گذشته حدود ۶۵ هزار تن گندم در استان برداشت شده بود که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۳ هزار تن گندم برداشت شود.

کبری توکلی با اشاره به کشت گندم دیم در ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: کاهش میزان بارش‌ها و فاصله بین بارندگی‌ها باعث شده تا گندم به اندازه کافی رشد نداشته باشد.

وی با اشاره به تأثیر خشکسالی‌های اخیر بر چاه‌های کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در عرصه کشاورزی باید از روش‌های علمی استفاده شود و الگوی کشت مناسب در استان رعایت شود.

لزوم افزایش بهره‌وری

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری در عرصه کشاورزی اضافه کرد: باید با استفاده مناسب از منابع آبی و استفاده از شیوه‌های صحیح کشت، زمینه افزایش بهره‌وری در عرصه کشاورزی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های شمالی استان با وضعیت بارندگی بهتر، خسارت کمتری را شاهد بوده‌ایم افزود: در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و بخش مرکزی گندم دیم کمتری برداشت خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر