جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۷۵۹
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: تا کنون ۵۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است و در این زمینه جایگاه پنجم کشور را داریم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علیرضا مقدم در نشست شورای مسکن استان بوشهر بیان کرد: از ۷۷ هزار و ۵۸۹ واحد مسکونی روستایی این استان، تا کنون ۴۵ هزار واحد مقاوم سازی شده است.
 
وی افزود: براساس آمار‌ها استان بوشهر اکنون با ۵۸ درصد مقاوم سازی بعد از استان‌های کرمانشاه، قزوین، لرستان و کرمان جایگاه پنجم کشور را در بحث مقاوم سازی دارد که با برنامه ریزی انجام شده قرار است در یک برنامه چهارساله با مقاوم سازی سالانه سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به ۸۰ درصد برسد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با تاکید بر همکاری بیشتر بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات و تسهیل در بخش تضمین‌های بانکی گفت: در زمان حاضر ۲هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در استان به بانک‌ها معرفی و از این شمار یک‌هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.
 
وی با اشاره به ساخت ۶۷۸ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در این استان، افزود: تا کنون ۳۳۴ واحد واگذار شده و بقیه نیز در حال ساخت است.
 
مقدم درباره وضعیت طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن نیز گفت: ۲۵هزار و ۴۰۵ نفر به عنوان متقاضی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ثبت نام کرده‌اند، که تا کنون یک‌هزار و ۲۷۹ نفر از این تعداد موفق به پرداخت ۴۰ میلیون تومان شده‌اند.
 
وی اضافه کرد: همچنین تا کنون زمین مورد نیاز برای سه هزار و ۷۶ واحد تامین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر