يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 94 - 95 کتابهای پنجم ابتدایی و نهم متوسطه جدید التالیف می شوند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، محمود امانی طهرانی روز سه شنبه در گردهمایی مدیران و روسای شهرستانها و مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: به این ترتیب طرح تحول در پایه ابتدایی و متوسطه اول به پایان می رسد.\n\nوی تصریح کرد: براین اساس در پایه پنجم ابتدایی کتابهای علوم، فارسی، ریاضی و تعلیمات اجتماعی جدید است. 
کد خبر: ۱۰۸۲۹
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 94 - 95 کتابهای پنجم ابتدایی و نهم متوسطه جدید التالیف می شوند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمود امانی طهرانی روز سه شنبه در گردهمایی مدیران و روسای شهرستانها و مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: به این ترتیب طرح تحول در پایه ابتدایی و متوسطه اول به پایان می رسد.

\n\n

وی تصریح کرد: براین اساس در پایه پنجم ابتدایی کتابهای علوم، فارسی، ریاضی و تعلیمات اجتماعی جدید است. 

\n\n

امانی طهرانی اضافه کرد: کتابهای دینی، قرآن، ریاضی، مطالعات اجتماعی، عربی، فارسی، زبان انگلیسی و مهارت نوشتاری نیز در پایه نهم جدید التالیف هستند.

\n\n

وی در خصوص کتاب مهارتهای نوشتاری نیز گفت: این کتاب، کتاب انشا نیست بلکه در این کتاب مهارتهای نوشتاری را به دانش آموزان می آموزیم.

\n\n

امانی طهرانی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بحث نوشتن، این دفتر برنامه جامع نوشتاری برای همه درسها از مقطع پیش دبستانی تا پایان دبیرستان را در دستور کار دارد.

\n\n

وی در خصوص کتاب انگلیسی پایه نهم نیز افزود: کتاب انگلیسی پایه نهم با دیدگاه جدیدی تالیف و برای نخستین بار درکنار آن کتاب کار زبان نیز تالیف شده است.

\n\n

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: درسال تحصیلی 94-95 نخستین گروه فارغ التحصیلان این دوره تحولی وارد دوره دوم متوسطه شامل پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم می شوند.

\n\n

امانی طهرانی اضافه کرد: همچنین در این دوره پیش دانشگاهی و دیپلم 11 ساله نداریم و کتابها و عنوانهای این دوره نیز (دوره دوم متوسطه) به ترتیب تغییر می کنند.

\n\n

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید هدایت تحصیلی در پایه نهم باید انجام شود.

\n\n

این مقام مسوول گفت: سیاست سازمان پژوهشی و برنامه ریزی آموزشی عبور از دوره تک رسانه آموزشی و رسیدن به دوره چند رسانه ای است.

\n\n

وی اضافه کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز به جای کتابهای درسی بسته آموزشی مطرح است.

\n\n

امانی طهرانی افزود: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار کتابهای درسی فیلم جامع آموزشی برای معلمان طراحی و تدوین شده است.

\n\n

وی افزود: در پایه اول تا ششم دبستان و کتاب ریاضی پایه های هفتم و هشتم دوره متوسطه اول فیلم آموزشی صفحه به صفحه کتابها که مورد نیاز معلمان است موجود است.

\n\n

مدیرکل دفتر تایف کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار است برای همه کتاب های جدیدالتالیف فیلم های آموزشی را پایه به پایه تولید کنیم.

\n\n

وی تصریح کرد: در دفتر برنامه ریزی تالیف کتاب های درسی تعدادی فیلم های آموزشی برای پشتیبانی کلاس های درس تولید کرده ایم و این فیلم ها در فرآیند یادگیری استفاده می شود.

\n\n

امانی طهرانی افزود: در درس های پایه چهارم و هشتم هم اکنون فیلم آموزشی داریم و بسیاری از فیلم های آموزشی نیزدر شبکه رشد سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قابل دانلود کردن است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر