شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۳۶۹
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر از تقویت روابط اقتصادی بوشهر و عمان خبر داد و گفت: زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران عمانی در بوشهر فراهم است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی ایرانی صبح سه‌شنبه در دیدار با مستشار مجلس الدوله سلطنتی عمان اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان بوشهر گفت: بوشهر پایتخت انرژی کشور با ذخایر عظیم گاز و پتروشیمی است که می‌تواند به قطب انرژی جهانی تبدیل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: همچنین ظرفیت‌های عالی در آبزی پروری، تولید خرما با بیش از شش میلیون نخل و همچنین منطقه آزاد بوشهر با ۲۶ هزار هکتار و سایر بنادر استان آماده سرمایه گذاری است.

ایرانی عنوان کرد: فرصت و ظرفیت‌های مناسب گردشگری و بوم گردی در استان و ایران که به صورت ویژه در دستور دولت آیت الله رئیسی و استاندار بوشهر قرار گرفته و در سفر هیئت دولت برای توسعه استان اعتبارات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های استان بویژه در راه آهن و اتصال به شبکه ریلی کشور و توسعه و تجهیز بنادر استان تخصیص داده شده است.

وی از سرمایه گذاران کشور دوست و برادر عمان دعوت کرد که با حضور در بوشهر از ظرفیت منحصر به فرد این استان استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و استانداری بوشهر، روابط حسنه فی مابین دولت و مردم دو کشور ایران و عمان را الگویی مناسب در روابط کشورهای حوزه خلیج فارس دانسته و اظهار امیدواری کرد این روابط بویژه در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری توسعه یابد.

عبدالله بن خمیس الکعبی مستشار مجلس الدوله سلطنتی عمان نیز ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم با فرهنگ بوشهر اعلام آمادگی کرد که در نشست‌های آتی با مسئولین اقتصادی استان زمینه‌های مشترک سرمایه گذاری در استان بوشهر و عمان را بررسی و نسبت به توسعه روابط اقتصادی با محوریت بوشهر اقدام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر