دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۲۸
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

فکرشهر: شهرستان دشتی با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متعدد همواره یکی از مقاصد مسافران نوروزی بوده است و حالا برای میزبانی شایسته در ایام نوروز آماده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، قاسم بازیاری: شهرستان دشتی دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است که تاکنون به خوبی معرفی نشده است و برخی از آنها ناشناخته مانده‌اند.

هرچند طی سال‌های اخیر در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان دشتی اقداماتی صورت گرفته است ولی با توجه به ظرفیت‌های موجود نیاز است که تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

چند روزی تا شروع سال جدید نمانده است و مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور رفته رفته به استان بوشهر سفر می‌کنند و شهرها و روستاهای شهرستان دشتی هم به عنوان یکی از مقاصد سفر مردم محسوب می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود امسال جمعیتی چند برابر جمعیت استان بوشهر در ایام نوروز به این استان سفر کنند و به همین دلیل نیاز است که نقاط مختلف استان بوشهر برای میزبانی از حجم گسترده مسافران نوروزی آماده باشند.

برگزاری تور گردشگری

فرماندار شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در قالب ستاد خدمات سفرهای نوروزی شهرستان دشتی گفت: در ایام نوروز بازارچه صنایع دستی با هدف جذب گردشگر در ورودی و خروجی شهرها دایر می‌شود.

علی بحرانی اظهار داشت: تاکید داریم که دهیاران روستاهای ساحلی و هدف گردشگری تمهیدات لازم برای جذب مسافران نوروزی اتخاذ کنند.

فرماندار شهرستان دشتی با بیان اینکه در ایام نوروز با همکاری شهرداری خورموج تور گردشگری راه اندازی می‌شود افزود: از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود که تابلو راهنما در مسیر مساجد بین راهی نصب شود.

بحرانی ادامه داد: نماز خانه‌های پمپ بنزین‌ها نیز باید تجهیز شوند و نواقص را برطرف کنند که در این راستا برنامه‌ریزی و تأکیدات لازم صورت گرفته است.

ایجاد شرایط استفاده مسافران از دریا

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی با رویکرد امید آفرینی و به صورت معنوی برگزار شود.

فرماندار شهرستان دشتی تصریح کرد: در مناطق ساحلی شهرستان نیز تمهیدات لازم برای استفاده مسافران از دریا اتخاذ شود و به تجهیزات قایق‌ها حتماً توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: هیچ گونه چادری در پارک برپا نمی‌شود و مسافران به سمت کمپ‌ها هدایت شوند.

راه اندازی ایستگاه گردشگری

شهردار خورموج در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایام نوروز گفت: المان‌های نوروزی برای نصب در ورودی شهر خریداری شده است.

محمد جواد کاشفی از برپایی سفره هفت سین شهروندی خبر داد و افزود: برنامه‌های متنوعی در ایام نوروز در سطح شهر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره نوروزی و گشایش غرفه‌های صنایع دستی در ورودی و خروجی شهر با هدف معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی شهرستان از مهمترین برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی همچنین از راه اندازی ایستگاه گردشگری با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خبر داد.

لزوم استفاده از جاذبه‌های گردشگری دشتی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز اظهار داشت: شهرستان دشتی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و در ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود که شاهد سفر افرادی از نقاط مختلف کشور به این شهرستان باشیم.

اسماعیل سجادی منش خاطرنشان کرد: هر ساله تعداد مسافران نوروزی که وارد استان می‌شوند چند برابر جمعیت استان هستند و امسال نیز پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش حجم سفرهای نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه باید برای حضور مسافران نوروزی در استان آمادگی لازم را داشته باشیم اضافه کرد: در این راستا در شهرستان‌های مختلف باید همه مسئولان پای کار باشند و همراهی لازم صورت گیرد.

توسعه زیرساخت‌های اقامتی در دشتی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت توجه به این صنعت تاکید کرد.

وی افزود: کمبود اعتبارات و نگاه‌های سلیقه‌ای مشکلاتی در این حوزه در شهرستان ایجاد کرده که تلاش داریم این مشکلات را رفع کنیم.

سجادی منش ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان باید زمینه اقامت گردشگران در سطح شهرستان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: اعتبارات استان بوشهر در حوزه گردشگری از محل صندوق توسعه ملی سقف ندارد و دولت نگاه ویژه ای به این حوزه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر