يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۳۹
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: کمتر از ۲۰ پزشک در استان که نسخه الکترونیک نمی‌نویسند شناسایی و به نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده‌اند تا آن‌ها را بر اساس ضوابط قانونی ملزم به نسخه نویسی الکترونیکی کنند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، پرویز رمضانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد سال ۱۴۰۰ بیمه سلامت استان بوشهر اظهار کرد:  ۴۹۰ هزار نفر در این استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۸۰ درصد بیمه شدگان  بیمه سلامت استان بوشهر با ۳۴۰ هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر قرار دارندآن‌ها بیمه‌شندگان روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه امکان رایگان بیمه شدن افراد فراهم شده است، افزود: به‌دنبال شناسایی جمعیت بیمه نشده در استان بوشهر هستیم تا آن‌ها را به‌صورت رایگان بیمه کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به ایتنکه حدود ۵۰۰ موسسه تشخیصی-درمانی در استان به‌طور مستقل طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: در سه ماه گذشته موسسات جدیدی به این تعداد افزوده شده‌اند و این مراکز از بیمه سلامت استقبال خوبی داشته‌اند.

۸۶۰ پزشک در استان بوشهر نسخه الکترونیک می‌نویسند

رمضانی با بیان اینکه امکان هم‌پوشانی بیمه‌ای فراهم شده است، عنوان کرد: مهمترین برنامه امسال "نسخه نویسی الکترونیک" بود که از اول دی براساس تکلیف قانونی و زیرساخت‌های موجود ۱۰۰ درصد نسخه‌ها به‌صورت الکترونیک صادر شد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی پیشرو بوده است، خاطر نشان کرد: در استان بوشهر حدود ۸۶۰ پزشک نسخه الکترونیک پذیرش کرده‌اند که این شامل مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و کمتر از ۲ درصد مربوط به نسخه خارج از استان بود که به صورت الکترونیک پذیرش شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر  افزود: در مقایسه با ۸۶۰ پزشک که نسخه الکترونیک می‌نویسند کمتر از ۲۰ پزشک در استان نسخه الکترونیک کامل و یا اصلا نمی‌نویسند. برای آن‌ها هیچ دلیل و توجیهی وجود ندارد که نسخه الکترونیک ننویسند.

رمضانی اضافه کرد: این پزشکان شناسایی و به نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده‌اند تا آن‌ها را بر اساس ضوابط قانونی ملزم به نسخه نویسی الکترونیکی کنند. طبیعی است، چون سال اول اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی بود این مشکلات وجود داشته باشد بی‌شک سال آینده پزشکان باقی‌مانده نیز این قانون را رعایت خواهند کرد.

وی در خصوص هزینه‌های پرداختی از سوی بیماران برای نسخه‌های الکترونیکی گفت: امسال، چون سال اول اجرای نسخه نویسی الکترونیکی بود هیئت دولت تعرفه‌ای را در جهت ترغیب و تشویق پزشکان به منظور جبران هزینه‌های جانبی نسخه نویسی الکترونیکی تعریف کرد تا پزشکان مبلغی بیشتر از تعرفه ویزیت دریافت کنند.

وی ادامه داد: آذر پارسال ۱۱ درصد، ابتدا امسال ۱۶ درصد، دی امسال ۹۹.۵ درصد و از بهمن ۱۰۰ درصد نسخه‌ها در استان بوشهر به‌صورت الکترونیک نوشته شد.

هزینه بیمه شدگان سلامت در بوشهر ۱۱۴ میلیارد تومان بوده است

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: هزینه درمانی ۹ ماه امسال بیمه شدگان سلامت در این استان ۱۱۴ میلیارد تومان بوده است که ۶۱ درصد معادل ۷۰ میلیاردتومان آن مربوط به بیماران بستری و ۳۹ درصد آن معادل ۴۴ میلیارد تومان مربوط به بیماران سرپایی بوده است.

رمضانی هزینه‌های قطعی کرونا در ۹ ماهه امسال استان بوشهر را ۳۱میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد: ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به خدمات سرپایی، پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به رمدسیویر بیماران سرپایی و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مربوط به خدمات سرپایی بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان مطالبات موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر پرداخت شده است که ۱۶۲ میلیارد تومان آن هزینه‌های سال جاری و ۴۸ میلیارد تومان آن مربوط به بدهی‌های سال‌های قبل بوده است.

در ۳۳ محله کم‌برخوردار استان بوشهر ۵۰۰ نفر بیمه شده‌اند

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح دسترسی مناسب به خدمات سلامت در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار، یادآور شد: ساکنان محلات کم برخوردار به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گیرند و تاکنون در ۳۳ محله کم‌برخوردار استان بوشهر ۵۰۰ نفر بیمه شده‌اند.

رمضانی ادامه داد: ۱۴ محله در شهرستان بوشهر، ۱۱ محله در دشتستان، ۲ محله در کنگان، ۲ محله در کنگان، یک محله در دیر و یک محله در دشتی جزء محلات کم برخوردار شناسایی شده‌اند.

تعهدات بیمه سلامت در ارائه خدمات ناباروری

وی با اشاره به تعهدات بیمه سلامت در ارائه خدمات ناباروری گفت: این تعهدات شامل ویزیت، پاراکلینیک، لوازم مصرفی و اقدامات تشخیصی-درمانی برای زوجین نابارور و بسته‌های خدمتی شامل ivf، ivi، icsi، zift، gif و انتقال جنین است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر