دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۴۶
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۲

فکرشهر: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با سند مهندسی فرهنگی استان‌ها، هم افزایی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در نقاط مختلف کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سعید رضا عاملی ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از برش استانی سند ملی نقشه مهندسی فرهنگی در استان بوشهر اظهار داشت: تا پیش از این برش استان سند فرهنگی تاکنون در سه استان فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رونمایی شده بود.

وی بوشهر را چهارمین استان دارای برش استانی سند ملی نقشه مهندسی فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: ۱۰ استان در اولویت رونمایی از برش استانی سند مهندسی فرهنگی قرار داشتند که امید است تا پایان خرداد سند ۱۰ استان مدنظر است پایان یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تدوین این سند با رویکرد اسلامی ایرانی و با نگاهی تمدنی به تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد: سند مهندسی فرهنگی یک سند ملی برای همه عرصه فرهنگ کشور است.

وی با بیان اینکه مسئولان ستادی دخالتی در تدوین سند بومی استان‌ها ندارند تاکید کرد: این سند بومی است و در استان بوشهر ۳۰۰ مصاحبه با مدیران، کارشناسان و نخبگان با محوریت ۲۴ اقدام ملی صورت گرفته است.

عاملی با اشاره به تدوین برش استانی سند ملی نقشه مهندسی فرهنگی استان بوشهر بر اساس نظام و مسائلی هر استان افزود: اولویت‌های سند در پنج مسئله و برنامه اهداف آن ۴۲ هدف خرد و ۶۳ برنامه اقدام در آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور بر برش استانی این سند و تدارک اعتبار ویژه برای آن اضافه کرد: استاندار، بدنه برنامه‌ریزی استانداری و سازمان برنامه و بودجه کشور در تعامل با نظام بودجه‌ریزی استان ضمانت اجرایی آن را فراهم می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: با سند مهندسی فرهنگی استان‌ها، علاوه بر اینکه نظام برنامه‌ریزی فرهنگی بر مجموعه فعالیت‌های استان حاکم می‌شود تقسیم کار استانی، یکپارچگی و هم افزایی به لحاظ فرهنگی با هدف مشخص تعیین خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر