سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۵۰
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه بوشهر گفت: تهاجم بیگانگان به بوشهر باعث رسوب فرهنگی در استان نشده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بوشهر استانی زنده در بخش جوانان است و جوانان این استان دارای توان و ظرفیت بسیار بالایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای علمی استان بوشهر در ۵۰ سال آینده مشخص شده است و پیش بینی می‌شود که بوشهر استانی جامع در حوزه‌های مختلف تمدنی در زمینه علم خواهد بود.

امام جمعه بوشهر این استان را استانی جامع با گرایش صنایع انرژی دانست و تصریح کرد: منابع مورد نیاز متناسب با ظرفیت‌ها نیست و هم الان و هم در آینده با ضعف‌هایی روبرو هستیم که باید جبران شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه باید کاری جامع در این زمینه انجام شود افزود: برای تأمین منابع انسانی در حوزه صنعت و مهندسی به‌ویژه در زمینه انرژی باید جوانان را به این سمت سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از پیش‌دبستانی باید آغاز شود ادامه داد: استان بوشهر می‌تواند در حوزه تمدن‌آفرینی در عرصه ملی، فراملی و جهانی حرف‌های خوبی برای زدن داشته باشد.

نماینده ولی فقیه استان بوشهر با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه‌های حوزه خلیج فارس با هم تصریح کرد: استان بوشهر یک ظرفیت بسیار خوب است که در اختیار نظام است و امیدواریم شاهد کارهای بزرگی در این زمینه باشیم.

وی اخلاق‌محوری، ولایت‌مداری و پرهیز از حاشیه را یک اساس در استان بوشهر دانست و گفت: همه مسئولان استان بوشهر در کنار هم هستند و این موضوع کار کردن در استان بوشهر را تسهیل کرده است.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به دوران پرافتخار مقاومت استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: این استان مورد تهاجم‌های مختلفی قرار گرفته است ولی هیچ نوع رسوب فرهنگی نداشته است؛ نه در زبان و گویش و نه در فرهنگ و رسوم تغییری ایجاد نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر